Blauw Bloed

Discussie in 'Media Royale' gestart door Sophie, 4 mrt 2014.

1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Hier kun je alles kwijt over het TV-programma Blauw Bloed :) .

2. Mari

Mari Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    45
    Mocht je mee willen denken over de opzet/inhoud van Blauwbloed, dan kan je je hier aanmelden!

Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
  3. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Hmm - misschien moet ik als suggestie eens aandragen dat ik het 'straks in blauw bloed' iedere keer irritant vind? :p  

:groetjes:

Marie-Chantal

4. oele

oele Kroongetuige

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dat geldt ook voor mij, iedere keer weer die herhaling. Zo kan ik ook een programma vullen. Als ze dat niet zouden doen, konden ze een andere item doen, maar ja dat kost geld.

5. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Zouden er mensen zijn die dat wel handig vinden? 'k Kan het me bijna niet voorstellen...

6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Inderdaad - het vult weer gemakkelijk een ruime minuut; soms zie je in een uitzending wel drie keer dezelfde beelden.

De start vind ik op zich wel leuk, met kort even wat items die in de afgelopen week in de media waren.

Ook vertellen wat de onderwerpen voor vanavond zijn kan eventueel wel - maar vermeldt ze daarna niet nog twee keer.

Ik vind het overkomen alsof ze een ik weet niet hoe lange reportage hebben met een spectaculaire inhoud - en dan gaat het vervolgens nergens over; en heb je al meer dan de kern gezien door die 'straks in Blauw Bloed' tussenstukken.

Maar goed - ik ben geen trouwe kijker; dus misschien luisteren ze liever niet naar me :mrgreen:

:groetjes:

Marie-Chantal

7. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Het viel me bij de uitzending van afgelopen zaterdag op dat Jeroen Snel niet erg populair lijkt te zijn bij de koninklijke familie. De koning was wat cynisch en andere leden van de familie waren erg afstandelijk. Pieter van Vollenhoven pakte zijn gezicht vast (in mijn ogen best denigrerend).

8. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    200
    Bij ons thuis moesten ze ontzettend hard lachen hoe de van Vollenhovens reageerden op de vragen van Jeroen Snel!

Jeroen werd helemaal ingepalmd met de opmerkingen van hen :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2014
  9. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Als ze Blauw Bloed willen veranderen, kunnen ze om te beginnen eens een andere presentator nemen.. Ik begreep trouwens de rol van Jeroen Snel niet op Koningsdag, want het was gewoon de samenvatting van de NOS die uitgezonden werd. Ja op het laatst nog wat van die interviewtjes van 'm en zo'n zogenaamde modekenner die langs de route de kleding beoordeelde.. 

10. jo_oranje

jo_oranje Troonopvolger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    130
    Denk dat je Pieters gebaar niet zo moet interpreteren, maar ook ik heb het gezien. En ik snap het eigenlijk ook wel. Jeroen Snel is geen goed journalist, stelt niet de goede vragen en naar mijn mening vaak ook niet echt op het goede moment. Dat is jammer en dat lokt ook reacties uit de van de familie die waarschijnlijk niet helemaal voorzien waren.

11. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    105
    Ik had dat moment met Pieter van Vollenhoven eigenlijk niet als denigrerend opgevat maar meer als een beetje dollen, zoals Pieter wel vaker doet :) (ik zou iemand die ik niet mag ook nooit zo vastpakken, maar doe zoiets wel gerust bij mijn zusje als we lopen te dollen)

12. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Ik snap het ook eerlijk gezegd wel: ik heb helemaal niks met Jeroen Snel: hij irriteert me enorm en de leden van de koninklijke familie ergeren zich ook aan hem, dat is duidelijk. Vraag me af of hij het zelf ook doorheeft.

13. jo_oranje

jo_oranje Troonopvolger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    130
    Ik wil mijn eerdere woorden trouwens iets corrigeren. Hij lijkt me namelijk geen goed journalist, ik kan natuurlijk niet beoordelen of hij dat ook daadwerkelijk niet is. Over de vraag of hij het zelf doorheeft...in sommige interviews (niet noodzakelijk die van afgelopen Koningsdag) lijkt hij aan te voelen wanneer de prinsen/prinsessen/koning en koningin geen zin hebben om over iets te praten, maar ik weet niet of hij dat direct terug relateert aan de manier waarop hij en Blauw Bloed de vragen presenteren en dergelijke.

1 persoon vindt dit leuk.
  14. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Jeroen Snel mogen ze wat mij betreft dumpen. Totaal kritiekloos en zeer oppervlakkig.

1 persoon vindt dit leuk.
  15. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    105
    Zou je dit misschien uit kunnen leggen? Ik heb dat namelijk nooit zo duidelijk gemerkt, meestal staan ze hem toch gewoon normaal vriendelijk te woord? Alleen afgelopen zaterdag merkte ik een beetje irritatie bij een aantal prinsen toen hij maar door bleef gaan over volgend jaar.

16. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Ik moet zeggen dat ik het met name afgelopen zaterdag heel duidelijk vond. Bij eerdere interviews meende ik ook wel wat ongemak te zien bij leden van de koninklijke familie, maar misschien was dat ook mijn eigen ongemak.  :D

17. Maurice83

Maurice83 Adel

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    55
    Wat mij betreft mogen ze de mode-rubriek gelijk uit het programma halen. Wat een onzin en totaal niet interessant. Wat mij betreft wordt dit onderdeel vervangen door iets met wat meer diepgang. De oranjeroute, geschiedenis en meer info over koningshuizen buiten Europa lijken mij onderwerpen die meer aandacht verdienen.

Ik vond het trouwens helemaal niet dat ze Jeroen Snel irritant vonden in de aflevering van afgelopen zaterdag. En de actie van Pieter vind ik niet zo denigrerend, eerder een gevalletje van juist een goede band.

18. Maurice83

Maurice83 Adel

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    55
    Pieter pakte trouwens ook Humberto Tan op deze wijze vast. Misschien iets wat typisch Pieter is.

19. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Ik heb Pieter wel vaker mensen zo zien vastpakken, zelfs Hester van ATR toen we langs de lijn stonden op Koninginnedag twee jaar geleden ;-)

Pieter heeft Jeroen Snel ook een keer uitgenodigd om in hun wintersportplaats te blijven dineren, als ik het me goed herinner.

In het algemeen scoorden journalisten slecht met vragen over volgend jaar. Jammer dat ze het vroegen want het is tenenkrommend om er naar te kijken.

20. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Pieter van Vollenhoven heeft mij eens bij de schouders gepakt toen ik hem met zijn verjaardag feliciteerde.

Deel Deze Pagina