Boeken over het Nederlands koninklijk huis

Discussie in 'Media Royale' gestart door Sophie, 4 mrt 2014.

1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Hier kun je discussiëren over boeken met als onderwerp het Nederlands koninklijk huis. Welke nieuwe boeken komen eraan? Welke boeken kun je iemand aanraden? Hier kun je het kwijt :)

2. Sophie

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2014
  3. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  4. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  5. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
  6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Vooral de eerste alinea is inderdaad kritisch (wat is er mis met stijl en woordgebruik?); vond vooral de zin dat ze niet 'onomstreden' is wel interessant. En blijkbaar spreekt HJ op het paleis zo af en toe over haar, want anders zou hij niet weten dat ze met verbazing kennisnemen van haar interpretaties (wel een compliment trouwens dat de koninklijke familie/Máxima de blog zo goed volgt). Later wordt wel toegegeven dat niemand zoveel parate kennis heeft als 'Mode'!

Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2014
  7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  8. Emma

Emma Hoogheid

Lid geworden:
    26 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    75
    Mee eens! Ik vind het stuk van RoyalBlog apart geschreven, eerst veel kritiek, en daarna toch toegeven dat er niemand is die zoveel kennis over Máxima's mode heeft als zij!

Ik heb ook gehoord dat Máxima het zelf wel eens tegen 'Mode' gezegd heeft dat ze het blog volgt, dus dat is wel leuk! Ze draagt ook wel eens kleding waar 'Mode' net over heeft geschreven dat ze het leuk zou vinden om dat kledingstuk nog eens te zien!

Ik heb het boek dan ook besteld en ik hoop dat het morgen binnen komt! Ik ben erg benieuwd!

9. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    Ook ik ga het boek binnenkort eens doorbladeren ben erg benieuwd wat Mode er van gemaakt heeft :)

10. jo_oranje

jo_oranje Troonopvolger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    130
    Die man van royalblog staat volgens mij bekend als een oude zuurpruim (en na een gesprekje ooit op locatie kan ik dat bevestigen), wiens schrijfstijl zelf nou ook niet heel erg lekker is als ik heel eerlijk mag zijn. Er klinkt meer afgunst uit dan daadwerkelijke kennis over de werkwijze van Mode.

11. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Denk inderdaad dat mensen zoals hij jaloers zijn op Mode die op eigen kracht nu dit bereikt heeft (en nota bene een eigen boek!).

De schrijfstijl vind ik zelf ook niet altijd even lekker lopen, maar qua inhoud lijkt het me geen verzinsels of onwaarheden die er gezegd worden. Oké, soms sluipt er een foutje in, maar dat is zelden.

Het is gewoon een beetje lullig stukje, om in de vetgedrukte alinea wat veel mensen lezen haar eigenlijk als onbetrouwbaar en slechte blogger neer te zetten. Beetje goedkope actie van Jacobs.

12. Emma

Emma Hoogheid

Lid geworden:
    26 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    75
    Ik heb het boek!!! Het kwam vandaag binnen, erg mooie buitenkant, luxe kaft en heel mooi glanzend papier!

Veel foto's van Máxima met duidelijke uitleg erbij! Soms een klein foutje, zoals een hoge komma midden in een zin, maar verder super op het eerste gezicht!

een aanrader voor iedereen die van Máxima's mode houdt! Ook veel grote foto's trouwens, met leuke details enzo, en quotes van verschillende mensen waaronder de kappers, Nathan & de Koningin zelf.

Ik moet 't boek nog helemaal lezen, maar op het eerste gezicht prachtig!

13. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    200
    Leuke 'recensie' Emma!

Ik ben erg benieuwd naar het boek. Ik heb het boek gewonnen met de quiz van RFV maar weet niet wanneer ik 'm binnenkrijg :)  

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  15. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Echt, wat een loser is die HJ van Royalblog eigenlijk toen hij dat berichtje schreef over het nieuwe boek van Mode. Ik mag dat toch wel hier openlijk neerzetten? Ik vind zijn stukken vaak erg goed, maar dit keer liet hij wel erg in z'n hart kijken.

Ik las op facebook dat Mode is ingelicht door het paleis dat ze haar boek goed vinden, i.t.t. wat Royalblog beweerde.

Dat een jaloerse journalist (en ik sluit niet uit dat andere journalisten dat ook zijn) zo'n dom stukje neerzette op een veelbekeken blog en daarnaast ook volgens mij bewust een slechte recensie bij bol.com plaatste (vond dat wel erg opvallend namelijk, dat moet ook uit die hoek komen), dan vind ik het echt een briljante actie van het paleis om Mode te complimenteren met het boek.

2 mensen vinden dit leuk.
  16. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Van mode hebben de heren in ieder geval weinig verstand vermoed ik :ph34r: Het boek ziet er in ieder geval prachtig uit qua cover, en ook heerlijk veel foto's in het boek zelf, goede indeling van thema's.

Stijl is een kwestie van smaak vind ik, en de uitgever heeft duidelijk niet veel aan Josine's eigen stijl van schrijven willen veranderen. En spelfouten, tja ik haalde er inderdaad een paar uit op de eerste bladzijden (verder ben ik nog niet), maar zonder Hans Jacobs had ik er waarschijnlijk ook niet zo op gelet.

17. Amalia

Amalia Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    160
    Heb het boek van Mode ook binnen! :flowers:

Hoge 'wauw' factor!

Mooie uitvoering, zowel qua foto's als qua tekst (spelfoutjes heeft Mode niet zelf gemaakt maar zijn gevolg van eindredactie uitgeverij!)

Overzichtelijke indeling; ik ben enthousiast!

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2014
    2 mensen vinden dit leuk.
  18. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    200
    Vandaag heb ik ook het boek binnengekregen van Mode via RFV's quiz :D

Voorkant vind ik erg mooi! En de foto's zijn ook duidelijk afgedrukt.

19. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2014
  20. Sophie

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik snap die zure recensie niet van het RD. Het is een boek over mode, hoe kun je een boek of artikel over mode schrijven dat volledig objectief is? Er komt altijd wel wat eigen smaak doorheen. En dat is echt niet erg. 

Dat er in de tekst een aantal beweringen staan die gevaarlijk zijn en waarvan ik de herkomst/bron graag wil weten, is waar. Maar om dan alles meteen af te kraken...

Deel Deze Pagina