De nadelen van het koninklijke leven

Discussie in 'All Things Royal' gestart door Someone, 26 jul 2017.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    In zijn column 'onmenselijk' schetst MvdL enkele aspecten die hij onmenselijk vindt van het koninklijk bestaan (naast de vele voordelen), zoals de tocht die William en Harry liepen bij de begrafenis van hun moeder, maar ook het openbaar komen van allerlei seksuele escapades, waar niet alleen de betreffende royal last van heeft (dat is diens eigen verantwoordelijkheid), maar ook de naaste familie die er niet om gevraagd heeft om al die details te kennen.

Zien jullie dit ook als een onmenselijk aspecten? Welke andere belangrijke nadelen zitten er aan een koninklijk leven die misschien onderbelicht blijven?

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    'Netty Royal' schreef ook een blog nav Harry's opmerkingen over dat hij zelf niet voor het leven als royal gekozen zou hebben, maar er nu juist het beste van probeert te maken.

Nynke vindt dit leuk.
  3. Emma

Emma Hoogheid

Lid geworden:
    26 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    75
    Ik denk dat een groot nadeel is dat er nooit een einde komt aan de eindeloze speculaties.
    Eerst over wanneer je geboren wordt, over je namen, peetouders, titels, doopdatum..
    Vervolgens over naar welke basisschool je gaat, welke middelbare school, welke studie je gaat doen..
    Daarna beginnen de kleding, juwelen, kapsel-speculaties.
    Dat blijft ongeveer doorgaan tot dat je overlijdt, maar ondertussen is er alweer gespeculeerd over relaties, verloving, huwelijk, trouwjurken, zwangerschappen, geboortedatums, mogelijke troonsbestijging..
    Als je ouder bent dan gaan ze speculeren over abdicatie, over je gezondheid, en uiteindelijk zelfs wanneer je overlijdt.

Ik vind het zelf ook leuk om te speculeren (vooral over de leuke zaken xD) maar eigenlijk is het best wel erg allemaal.

Someone vindt dit leuk.
  4. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Dit gaat over ATR :D

5. Emma

Emma Hoogheid

Lid geworden:
    26 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    75
    Weet ik ;) het is ook geen kritiek op ons, het forum (en mezelf, want ik doe er heel graag aan mee) maar ik bedacht me van de week dat het toch best wel vervelend moet zijn als er gewoon mensen zijn die je hele leven lang over jou speculeren. :D

6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    An sich dénk ik dat ze een groot deel van die speculaties nog naast zich neer kunnen leggen, ook omdat ze uiteindelijk hun eigen weg gaan - en zolang de speculaties niet al te heftig zijn, hebben ze daar dénk ik niet zo veel last van.
    Mij lijkt het hoogst vervelend dat iedereen van alles van je verwacht, en je het zelden tot nooit helemaal goed kunt doen - er zijn altijd mensen die vinden dat je het meer cq beter cq anders had kunnen doen...

Deel Deze Pagina