Delphine Boël en overige buitenechtelijke kinderen in Belgische koninklijke familie

Discussie in 'Discussie en achtergronden' gestart door Stephanie, 17 jul 2014.

1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat Albert dit laat aanslepen, hij kan er echt korte metten mee maken maar hij lijkt bang te zijn dat Delphine op een titel of geld uit is.

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik zie niet echt in hoe zij hier een titel aan over zou kunnen houden en ik heb begrepen dat de Boëls zeer rijk zijn, dus geld lijkt me ook niet het voornaamste motief (al zou dat kunnen verklaren waarom Laurent die ik er wel toe in staat acht mee te werken aan een DNA-test daar vooralsnog niet aan mee heeft gewerkt). Wat is in België de regelgeving tav erfenissen in dit soort gevallen? Betekent erkenning (of toegeven; erkennen is allicht juridisch gezien weer een stap verder) ook direct recht op erfenis?

3. piep

piep Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    45
    Volgens mij is het in Nederland zo als een kind 'staande' het huwelijk wordt verwekt/geboren is het kind wettelijke gezien het kind van die vader ongeacht wie de biologische vader is. Waarschijnlijk is dat in België ook zo dus zou ze ook met dna volgens mij niet ver kunnen komen dan alleen een erkenning dat der moeder tijdens haar huwelijk vreemd gegaan is.

4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat Jacques Boël niet haar biologische vader is weet ze al bijna haar hele leven en is recent ook met DNA-onderzoek vastgesteld, dus daarvoor (weten dat haar moeder vreemd is gegaan) heeft ze geen DNA van de koning nodig. Ze zoekt officiële erkenning/bevestiging dat koning Albert inderdaad haar biologische vader is; waar haar moeder en zij allang overuit zijn, wat de koning ook indirect heeft toegegeven (door de rol die hij tot 1999 in haar leven speelde en door de beroemde kersttoespraak, maar zij wil ook het laatste beetje twijfel die er bij sommigen heerst weg laten nemen.

Uiteindelijk kan zij er niets aan doen dat de koning haar bij haar moeder verwekte, dus mijns inziens zou hij daarin gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen als zijn dochter daarom vraagt, hoe pijnlijk dat ook is, want hij had een keus en zij niet.

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Koning Albert moet van het hof binnen 3 maanden een DNA-test ondergaan om vast te stellen of hij Delphines vader is. Zijn advocaten gaan nu uitzoeken of ze niet toch weer een uitweg kunnen vinden om dat niet te doen... zie De Morgen.

6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Zoals verwacht heeft de koning vlak voor de 3 maanden om zijn laten weten dat hij in cassatie gaat. Hij doet er alles aan om het proces te rekken. Hij wist ws in november al dat hij deze stap zou zetten, maar door nu pas in cassatie te gaan heeft hij weer 3 maanden voorbij kunnen laten gaan. Hoe langer de procedure duurt, hoe groter de kans dat hij niet meer leeft tegen de tijd dat er echt geen andere uitweg meer is.

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Royalblog over de zaak; die haalt aan dat Delphine Boël idd vermoedt dat koning Albert de zaak tot zijn overlijden probeert te rekken.

Deel Deze Pagina