Erfgroothertog Guillaume en erfgroothertogin Stéphanie

Discussie in 'Nieuws' gestart door Sophie, 28 feb 2014.

1. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Wat een plaatje! Zo ziet ze er mooi uit en met haar losse haren ook nog eens veel vlotter dan meestal! Ze lijkt nu zowaar 34 en niet het omgekeerde (oeps, klinkt niet zo aardig, maar ze kleedt zich vaak wat ouwelijk in mijn ogen)!

2. Conny

Conny Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    86
    Inderdaad een plaatje.Zou ze veel vaker moeten doen.

3. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    Erg mooi :) zijn we niet gewend van haar!

4. Royaltykids

Royaltykids Regent

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    163
    Geslacht:
    Vrouw
    Guillaume en Stephanie gaan in september verhuizen naar Londen. Guillaume zal daar een postuniversitaire studie volgen aan het Royal College of Defense Studies (RCDS) en Stéphanie begint aan het Sotheby’s Instituut een kunststudie.

Vorsten

5. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat is onverwacht. Ik ben benieuwd of dat betekent dat Felix en Claire wat prominenter in beeld komen.

6. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat een aparte beslissing in deze leeftijdsfase!

7. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Ooh wat een onverwachte en ongebruikelijke beslissing! Had ik niet zien aankomen!
    Op zich wel verstandig, want ze zijn nog relatief jong dus als ze zoiets willen is nu de tijd om dat te doen, voordat de plicht roept. Henri is nog jong en zal voorlopig nog niet aftreden.
    Of daardoor andere familieleden prominenter in beeld zullen komen, betwijfel ik. Luxemburg-Londen is maar een klein stukje. Voor belangrijke dingen zoals de Nationale feestdag en de sluiting van de Octave zullen ze toch nog wel naar Luxemburg komen?

8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Maar die belangrijke zaken daar zijn juist vaak ook wel andere familieleden. Ze doen vooral vrij veel werkbezoeken (en buitenlandse missies).

Guillaumes programma duurt ongeveer een jaar: september tm juli en hij lijkt de eerste Luxemburger te zijn die het programma gaat volgen. Selectie hiervoor lijkt vrij streng. Vooral militaire en daarnaast burgers die nu al een vrij hoge en naar verwachting uiteindelijk een zeer hoge positie zullen vervullen. Dus wat dat betreft helemaal niet zo heel gek. Stephanie is nu redelijk gewend aan haar rol. Het volk kent haar ook. Ze hebben vooralsnog helaas geen kinderen (al denk ik niet dat dat een bezwaar zou zijn geweest), dus de flexibiliteit. Timing is bij nader inzien dus zo gek nog niet.

9. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Ik las op internet dat mensen suggereren dat ze wellicht in London naar een kliniek gaan voor een behandeling voor hun kinderwens, maar ze daar liever privacy voor hebben en nu in alle rust kunnen leven in London.

Als dit niet het geval zou zijn, zou ik het wel vreemd vinden. Ze zijn geen 20 meer, de rest van het gezin is ook maar weinig in beeld, Felix en Claire wonen met de troonopvolgers in het buitenland. Het ‘dienen van het vaderland’ is in Luxemburg wat minder prominent aanwezig dan in een ander land.

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vroeg mij dat ook al af. Toch vind ik het niet zo heel raar. Dit is een hele specifieke opleiding waarbij het verriste juist is dat je al een zekere statuur hebt. Verder worden potentiële buitenlandse studenten via diplomatieke kanelen benaderd, dus misschien zijn ze zo bij Guillaume uitgekomen. Maar die twee zaken kunnen samen gaan.

11. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Dus je zou het echt als een voorbereiding op zijn groothertogschap kunnen zien?

12. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Mijns inziens wel. Enigszins vergelijkbaar met het diplomatenklasje van Victoria; alleen met iets meer militaire focus (wat aansluit bij Guillaumes opleiding aan Sandhurst - waar ws een groot deel van de cursisten (uit het VK) alumnus/a van is).

En zijn potentie om de hoogste positie binnen zijn organisatie te bereiken lijkt me onbetwist...

13. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    527
    Trofeepunten:
    185
    Tóch is het al met al qua timing best opmerkelijk.
    Waarom nú, waarom niet direct na Sandhurst bijvoorbeeld?
    Waarom specifiek nu - is er iets bijzonders gaande qua troonswisseling oid?

Ik snap de geruchten van een cover-up voor eventuele fertiliteitstrajecten wel.
    Het blijft een goede mogelijkheid - ze zijn zo dadelijk alweer 6 jaar getrouwd en het zou als midden-dertigers zeer opmerkelijk zijn als ze nog steeds aan het wachten zijn met gezinsvorming, als ze er minimaal één "moeten" produceren.
    Ik heb geen idee of er in Londen veel betere technieken te vinden zijn, ten opzichte van Luxemburg - anonimiteit kan niet echt de enige optie zijn; ze hebben tot dusverre nog maar weinig last van achtervolging door de pers usw meegemaakt.

Mogelijk zijn zij al een hoofdstuk verder - en hebben ze het hele traject al doorlopen en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het niet gaat lukken; en begeven zij zich zo in een nieuwe richting, waarbij hun interesses nader worden uitgediept usw.

Al met al - zij verkeren in een positie die nog niet eerder zo geweest is; op Boudewijn en Fabiola na.
    An sich zou het me nog altijd niet verbazen als na/binnen dit "universitaire sabbatical" er "ineens" babynieuws komt...

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Guillaume zonder baard is wel even wennen... (zie foto's op bruiloft waar hij getuige was). Ik vermoed dat hij 'm af moest scheren voor zijn studie aan een militair instituut dit jaar.

Laatst bewerkt: 7 okt 2018
  15. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    105
    Dat is inderdaad wel even wennen. Ik vind hem en Sébastien zo ineens meer op elkaar lijken. Maar ik vind Guillaume toch leuker met baard ;)

16. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
  17. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Daar heeft Sebastien wat aan gedaan: hij heeft nu een baard...

18. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    105
    Haha, nu omgewisseld dus. Staat hem ook wel :)

19. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    793
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Point de Vue had een interview met Guillaume en Stephanie. Ze waren thuis in Schloss Fissbach toen Stephanie het vertelde aan Guillaume. Guillaume vertelt dat hij een kreet van vreugde slaakte. Het paar weet het geslacht van de baby, maar ze hebben nog geen naam. Stephanie voelt zich goed en de baby beweegt continue. Ze willen hun kind graag laten opgroeien en Schloss Fissbach, hem beschermen en tegelijk gewoon kind laten zijn. Ze willen hun kind veel liefde geven maar ook het geloof meegeven.

Aan de kinderkamer wordt nog gewerkt, maar de kinderwagen staat al klaar en ook de kleertjes zijn al gekocht.

Guillaume en Stephanie hebben de zwangerschap de eerste 3 maanden geheim gehouden. Ze genoten er erg van om dit eerst alleen samen te delen. Daarna hebben ze het gedeeld met hun naaste familie en kort daarna met ooms/tantes/neven en nichten.

Ze vertelden het aan Henri en Maria Teresa tijdens een soort inwijdingsfeest van hun nieuwe apartement. Guillaume geeft aan dat hij denkt dat ze het niet verwachten op dat moment. Het was een ontroerend moment, van blijdschap en opluchting. Zijn moeder had tranen in de ogen van geluk. Zijn ouders zeiden: Nu moet je goed voor Stephanie zorgen.

Bron: Point de Vue/Dana Press via Gala.de https://www.gala.de/royals/allgemein/stéphanie---guillaume-von-luxemburg--sie-sprechen-ueber-ihr-baby-22211868.html

Laatst bewerkt: 24 jan 2020 om 09:20
  20. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuk stuk, bedankt!