Erfgroothertog Guillaume en Erfgroothertogin Stephanie verwachten hun eerste kindje!

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door miekje, 6 dec 2019.

1. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    594
    Trofeepunten:
    200
    Het mooiste koninklijke nieuws van 2019!

Erfgroothertog Guillaume en Erfgroothertogin Stephanie verwachten in mei 2020 hun eerste kindje :D

Bron: Cour Grand-Ducale

2. miekje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    594
    Trofeepunten:
    200
    Er zijn ook prachtige foto's vrijgegeven van de aanstaande papa en mama <3

3. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    Helemaal eens, supertof!!

4. miekje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    594
    Trofeepunten:
    200
    Ben zo ontzettend blij voor ze! Wat een wonder, na al die jaren :D

5. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    We zullen nooit weten of dit niet een bewuste keuze was toch? Ik denk zelf ook van niet, maar er is nooit iets naar buiten gebracht.

6. miekje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    594
    Trofeepunten:
    200
    We kunnen wel concluderen dat het geen bewuste keuze was...

Ik heb Stephanie in oktober nog gezien, toen was ze dus al enkele weken zwanger :D

7. Conny

Conny Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    86
    Wat een geweldig nieuws.

8. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik denk eerlijk gezegd dat je de eerste jaren na je huwelijk ook een andere keuze kán maken als t gaat om je gezin wanneer je een carrieremove/switch maakt bijvoorbeeld.
    Dus ik ben nog steeds niet 100% overtuigd totdat ze zich er nú daadwerkelijk over uit gaan laten.

9. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    105
    Heel mooi nieuws!

10. Skippy

Skippy Hoveling

Lid geworden:
    19 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    35
    Ik vind het schijnheilig dat mensen (sommigen hier [wie de schoen past trekt hem aan] en ook in het algemeen op koninklijke fora) eerder kritisch op haar waren omdat een zwangerschap uitbleef, en nu ze dan (eindelijk) zwanger is 'mag' je blijkbaar alleen maar blij zijn en niet opmerken dat je het de hoogste tijd vindt omdat het toch onderdeel is van hun positie en dat het erg lang geduurd heeft. We weten niet wat eraan vooraf is gegaan, misschien hadden ze problemen en ja, het is een gevoelig onderwerp,, maar er is nooit iets gecommuniceerd en ik heb geen glazen bol, dus afgaande op het 'resultaat' wat nu duidelijk is mag iemand best een 'afwijkende' mening hebben.
    Ik heb altijd mijn eigen mening over Stéphanie gehad (niet al te positief) en word nu niet ineens laaiend enthousiast vanwege dit nieuws. Ik hoop dat ze nu wat levendiger wordt. Verder wel leuk voor hen, maar dit moest ik in mijn moedertaal even kwijt omdat ik meestal in het Engels communiceer.

11. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    793
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat een ontzettend mooi nieuws! Inderdaad wat mij betreft ook het mooiste koninklijke nieuws van het jaar. Ik vind het heel fijn voor Guillaume dat hij samen met zijn Stephanie (de vrouw van wie hij houdt, en die hij heeft gekozen om hoe ze is en hoe ze zijn mag, nl zichzelf!) een kindje mag krijgen. Voor mij is n.a.v. eerdere opmerkingen van het stel duidelijk dat ze graag een kindje wilden, maar in die dingen hebben we het duidelijk niet zelf voor het zeggen. Kortom: Heerlijk nieuws, ik ben echt blij voor het stel.

12. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Prachtig nieuws inderdaad. Heel blij voor het paar; ze hebben er duidelijk jarenlang naar uitgezien. Guillaume zei zelf vandaag dat ze al heel lang wachten om dit nieuws te mogen delen; en het communiqué sprak over 'immense vreugde' ipv 'grote vreugde' (zoals bij Felix en Claire); de hele familie zal heel blij voor ze zijn (en het al een tijdje weten).

Felix en Claire zijn allicht opgelucht dat zij hun huidige leven voor zichzelf en hun kinderen voort kunnen zetten, want ook voor hen hing er veel vanaf.

Pinolovertje vindt dit leuk.
  13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Vooral de tweede is erg lief!

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat weten we wel, aangezien het paar bij hun verloving heel duidelijk waren dat ze graag een groot gezin wilden hebben. Weliswaar niet onmiddellijk, maar wel binnen 3 jaar - en die zijn al zo'n 4 jaar verstreken. Dat zijn hun eigen letterlijke woorden - en ik neem aan dat Stephanie die periode ruim gekozen had om te voorkomen dat ze snel met vragen lastig gevallen zouden worden.

En de woorden van zowel de grootouders als de toekomstige vader bevestigen zonder het expliciet te zeggen dat ze al lang hiernaar uitkeken.

Edit: ik zie dat miekje mijn eerdere berichten hierover al aanhaalden.

Kritiek op dat het 'te lang' geduurd heeft, vind ik buitengewoon ongepast voor iets waar zeer waarschijnlijk een medisch probleem aan ten grondslag lag bij een stel wat er zelf het meest onder geleden heeft dat het zolang geduurd heeft. Ook dat ze nu pas (na zo'n 4 maanden zwangerschap) naar buiten durven te brengen dat ze zwanger is, is mijns inziens een bevestiging dat hier een heel verhaal achter schuilgaat.

Het is vergelijkbaar met het Boudewijn en Fabiola kwalijk nemen dat 'ze niet voor een kind hebben gezorgd'; alsof zij een kind op bestelling konden krijgen. Helaas zijn Boudewijn en Fabiola kinderloos gebleven en gelukkig lijkt het erop dat Guillaume en Stephanie in mei eindelijk hun wens om ouders te worden in vervulling zien gaan. De kans dat het gewenste grote gezin er komt lijkt klein, maar de huidige vreugde bij de familie is 'immens'. En voor de toekomstige 'erfgenaam' en zijn/haar ouders hoop ik dat dit geluk ze nog eens gegund zal zijn.

Laatst bewerkt: 7 dec 2019
    Nynke en Koningin Maxima vinden dit leuk.
  15. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Prachtig nieuws! Ik lees ook wel dat zowel Stephanie als Guillaume uit een zeer katholiek gezin komen waar allerlei vruchtbaarheidsbehandelingen niet toegestaan zijn. Het gerucht ging dat ze naar Londen gingen om daar in alle rust toch daarmee aan de slag te gaan.
    Er zal op hen een immense druk hebben gelegen. Sowieso als je graag een kindje wil en het gaat niet zoals verwacht, dan kan het je hele leven gaan beheersen. Als je dan ook nog de troonopvolger ‘moet’ verwekken, is dat nog zwaarder wellicht.

16. miekje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    594
    Trofeepunten:
    200
    Gisteravond waren Guillaume en Stephanie bij een evenement. Er was een kort interview met het paar, zo leuk om te zien hoe ze stralen :)

17. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    146
    Geslacht:
    Vrouw
    Uit inderdaad hun eigen woorden en wat Someone toelicht lijkt het echt een medisch probleem geweest te zijn.
    Ik vind het alleen zo jammer dat dit niet gedeeld wordt zodat het voor henzelf en andere stellen in dezelfde situatie misschien minder moeilijk wordt erover te praten.
    Zó blij voor ze!

18. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Misschien dat ze er in de toekomst ooit nog over zullen praten. Ik kan me goed voorstellen dat ze zolang ze zelf nog in het traject zitten waarbij ze hopen op een wonder (dat nu werkelijkheid geworden lijkt te zijn) ze het wel in kleine kring bespreken, maar nog niet in staat zijn om daar openlijk over te praten met het bredere publiek, Het is tenslotte iets heel persoonlijks wat hen in de allereerste plaats aanging, maar waarbij ze wisten dat het hele land meekeek; dus die extra druk zullen ze ongetwijfeld ervaren hebben. Dus ik denk niet dat we van hen mochten verwachten dat ze er 'midden in het proces' over spreken; voor anderen die door een vergelijkbaar proces gaan zou het idd tot steun kunnen zijn als ze in de toekomst besluiten dat alsnog te doen (maar alleen als ze dat allebei zelf ook zien zitten).

19. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    793
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat een mooie video om te zien Miekje! Ik kan het helaas niet verstaan wat ze zeggen, iemand die het wil vertalen? Sowieso mooi om te zien, omdat de blijdschap er vanaf straalt.

20. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Wat een mooi nieuws uit Luxemburg!

Deel Deze Pagina