Gezin prinses Alexia en Carlos Morales

Discussie in 'Griekenland' gestart door Someone, 20 mrt 2017.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Prinses Alexia heeft in januari een interview gegeven aan het Canarische tv-station. Ze vertelt o.a. dat koning Felipe onder een pseudoniem in haar telefoon staat (voor het geval haar telefoon gestolen wordt), ze haar nicht en goede vriendin Cristina ondersteunt in deze moeilijke tijd en ze goede herinneringen heeft aan de tijd (jaren 90) dat ze allebei in Barcelona woonden. Verder heeft ze goede herinneringen aan haar oma en ook haar begrafenis waarvoor ze voor het eerst sinds de verbanning weer naar Griekenland mochten. Tot haar 14e had ze les van een Griekse tutor, omdat haar vader hoop bleef houden dat ze 'misschien de volgende dag' terug mochten naar Griekenland.

Over de eerste kennismaking tussen haar ouders en die van Carlos, bij Carlos' ouders thuis - op Lanzarote, vertelt ze dat het een beetje moeizaam ging, omdat zijn ouders blijkbaar alleen Spaans spreken en koningin Anne Marie wel redelijk spaans spreekt, maar koning Konstantinos niet, dus Carlos en Alexia moesten vertalen.

Een belangrijke reden om van Barcelona naar Lanzarote te verhuizen was het ontvluchten van de paparazzi die o.a. hun vuilnisbakken naspeurden. Ook stond het rustigere eilandleven hen wel aan tov het drukke stadsleven. Eén van haar hobbies blijkt het rennen van marathons te zijn. Het teruggetrokken leven bevalt haar prima. Voor degenen die regeren hoort er alle pracht en praal bij, maar voor wie 'zonder kroon' zijn is dit het moderne koninklijke leven.

Bovenstaande is een samenvatting/verzameling weetjes uit het artikel van El Mundo op basis van het interview.

Sanne vindt dit leuk.
  2. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Gunst, het is voor mij nieuws dat zij op Lanzarote woont - nog maar kortgeleden zijn wij op dat eiland geweest en zelfs in dat plaatsje; had ik dat maar geweten :p

3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Daar woont het gezin toch echt al heel lang en ze maken er ook geen geheim van. Toch jammer dat je er nu pas achter komt.

4. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Inderdaad; daar had ik me beter even in kunnen verdiepen:D - ik denk bij 'een prinses van Griekenland en Denemarken' niet zo snel aan de Canarische eilanden, die zelfs door hun koning erg weinig bezocht worden...
    Ik wist trouwens ook niet (in ieder geval niet bewust) dat Carlos' roots daar lagen - ik weet te weinig van het paar om daar rekening mee te houden als ik op vakantie ga :p :p

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Missxhien de volgende keer je vakantiebestemming op ATR melden, dan kunnen we met je meedenken over evt koninklijk bloed wat daar rond zou kunnen lopen :cool:

Marie-Chantal vindt dit leuk.
  6. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    wist ik ook niet, ben vorig jaar januari nog op Lanzarote geweest. Waar wonen ze ergers op Lanzarote?

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    In Puerto Calero. In een door Carlos ontworpen huis.

Hun jongste twee kinderen werden op Lanzarote gedoopt, dus misschien kun je je dat nog vaag herinneren, want de opkomst van de (bredere) familie was vrij aanzienlijk.

8. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    Oké, nee daar kan ik me eigenlijk niets van herinneren. Moet zeggen dat ik dit gezin niet zo erg volg.

9. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Hmm - de volgende keer als ik mijn vrouw wil verrassen, zal ik eerst even het forum raadplegen :cool:
    Lijkt me wel zo verstandig inderdaad - want stel je voor dat...

Nee, ik kan me de beelden niet herinneren - en eigenlijk wel vreemd inderdaad, want dat eilandje heeft echt een heel eigen karakter (en is overal onwijs zwart!).
    Doch als ik deze foto van de kerk bekijk waar in 2008 hun dochter werd gedoopt, kan ik concluderen dat ik op enigerlei wijze toch in hun voetsporen ben getreden...

Nee, ik ook niet - toch is het dan achteraf 'spijtig concluderen' dat je in een plaats bent geweest met slechts 300 inwoners, waar zij bij horen en dat je je daar niet van bewust was :p
    Anders was ik uiteraard even dat terras opgelopen om een wijntje te doen, wat jij :cool:

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik kwam dit artikel uit 2010 in Vanity Fair tegen (met mooie strandfoto's). Als Ana Maria haar eigen naam schrijft (in het zand op het strand) blijkt ze Anne-Marie/a (laatste letter is niet helemaal duidelijk) te schrijven ipv de Spaanse versie van haar naam.

Verder vertelt Carlos' moeder dat haar man erg zenuwachtig was geweest toen ze de koninklijke families ontmoetten (dat ze alleen Spaans spreken hielp natuurlijk niet), maar dat zij daar niet zo'n last van had en dat koningin Sofia haar direct had uitgenodigd om bij haar te komen zitten. Alexia vertelt oa dat ze altijd is opgegroeid met het idee dat Griekenland haar echte thuis was en dus niet de plek waar ze op dat moment toevallig woonde, maar dat ze op Lanzarote ook wortel begint te schieten...

11. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Wat een leuke foto's van het gezin (de tekst is lastiger begrijpen als je geen Spaans spreekt ;) )! Ik was ook altijd in de veronderstelling dat dochter nummer 2 Ana-Maria heette, de Spaanse vertaling van haar oma's naam. Blijkbaar is ze gewoon letterlijk naar oma vernoemd, want in het artikel wordt ze ook Anne-Marie genoemd!

Deel Deze Pagina