Gezin van de hertog en hertogin van Sussex

Discussie in 'Nieuws' gestart door lief meisje, 25 mei 2018.

1. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
  2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    702
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ja, die zag ik ook.

Vandaag was er overleg op Sandringham en de Queen gaf na afloop het volgende statement.

Ik maak er uit op dat voor Harry en Meghan het financieel op eigen benen staan (ws: flinke deals binnenhalen) het belangrijkste is, desondanks blijven ze natuurlijk 'een gewaardeerd deel van de familie' (klinkt voor mij niet alsof ze actief ingezet zullen blijven worden). Verder had de koningin graag gezien dat ze 'voltijds royals' bleven (dus de geruchten dat ze aan de kant gezet zouden worden - die ik al heel onlogisch vond - kloppen inderdaad niet) en ziet de koningin de komende periode als 'transitieperiode' die ze gedeeltelijk in Canada en gedeeltelijk in het VK zullen doorbrengen. De details worden in de komende dagen verder uitgewerkt. Tot slot valt op dat ze het consequent over 'Harry en Meghan' heeft en niet over 'The Duke and Duchess of Sussex'.

3. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Iets verder naar beneden staat: The Sussexes.

4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    702
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Idd, maar nergens 'Their Royal Highnesses The Duke and Duchess of Sussex'. The Sussexes is voor de koningin nogal informeel.

Ook valt op dat ze in één zin het heeft over 'the royal family' en 'my family'. Van het eerste zullen ze geen 'full-time working members' meer zijn, maar van het tweede blijven ze uiteraard deel uit maken.

5. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    523
    Trofeepunten:
    185
    Wat mij betreft had het statement en sich al volstaan als bericht - zeker gezien het feit dat de koninklijke familie naar verluid ergens rond de jaarwisseling van hun wens om een andere koers te varen op de hoogte is gebracht.
    De hele afwikkeling ervan, zo plots (ik begrijp niet de 'enorme noodzaak' om in te gaan op een scoop van the Sun) en dan met zo'n website die barst van de hoeveelheid tekst en details usw - ik vind het erg arrogant overkomen, en de details van hun site vind ik ook passief agressief overkomen.
    Ze hebben nog niet eens onderhandelt met hun baas, en vertellen haar middels het wereldwijde web hoe zij in de toekomst willen gaan profiteren van hun baan en connecties met hun baan - om vervolgens passief bestraffend zichzelf te verdedigen dat zij héél erg in het gelijk staan, en echt niet anders kunnen.

Had dit lekker 2 jaar geleden bedacht - wat zei Meghan ook alweer allemaal in haar verlovingsinterview?
    Iets in de strekking van 'ik kan niet wachten om te beginnen' en 'ik weet dat er verantwoordelijkheid ligt' usw?
    En wat zei Harry; was het niet dat hij haar de ware vond omdat ie zeker wist dat zij het werk geweldig zou verrichten?
    En hier zijn we, 20 maanden later - waarvan 5 maanden privé vanwege zwangerschapsverlof en 2 maanden schuilen in Canada, plus enige vakanties; wat alles bij elkaar betekent dat het om één jaar aan ervaringen gaat - en de hertogin lijkt te zijn gevlucht naar Canada zonder intenties om snel terug te keren, en Harry in Engeland om een ontslagdeal rond te krijgen...

Ik denk dat ze zo écht een deel van hun fans verliezen, dat dit voor menig Brit een bittere pil is - en dan spreek ik uiteraard niet over dát deel van verdwaasde fans die de grond überhaupt al kussen omdat ze ergens loopt, no matter what.
    Voor het instituut vind ik het een behoorlijke slag - zeker voor Charles en vooral William, die straks toch de klus alleen moeten klaren...

Pinolovertje vindt dit leuk.
  6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    702
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Gisteren bracht ze twee bezoeken aan lokale 'charities' in Canada (Justice for Girls en een Downtown Eastside Women’s Centre). Meghans 'staff' had een dag eerder volgens de Canadese kranten het initiatief genomen voor deze bezoekjes. Dus ze is inmiddels van start gegaan met haar werk als privé-royal...

Laatst bewerkt: 16 jan 2020 om 04:03
  7. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    interessante ontwikkeling...

Ik ben bang dat er wel een kern van waarheid in alle artikelen van roddelkranten te vinden is en dat ze narcistische trekken heeft.

Het draait allemaal om Meghan. In dit draadje is ook een gifje te zien waarin ze duidelijk Harry sein geeft dat zij eerst de ruimte in wil lopen. Hetzelfde valt op bij het bezoek aan het Canada House. Meghan loopt ferm voorop en Harry hobbelt achter haar aan.

https://mobile.twitter.com/julesverne12345/status/1216076133617283072

Deel Deze Pagina