Gezin van Infanta Cristina en Iñaki Urdangari­n

Discussie in 'Nieuws' gestart door Jelka, 28 feb 2014.

1. Jelka

Jelka Hoveling

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    30
    In dit topic kan je terecht voor alle nieuws betreffende Infanta Cristina, haar echtgenoot Iñaki en hun vier kinderen.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2014
  2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Drie jaar geleden deed Miguel zijn Eerste Communie en aangezien zijn zusje Irene 3 jaar jonger is dan hij, zou je denken dat zij dit jaar vermoedelijk Eerste Communie doet. Ik ben benieuwd hoe ze dat gezien de huidige situatie in de familie aanpakken... Ik neem aan dat in ieder geval koningin Sophia er toch wel bij zal zijn; evenals Irenes peetouders Prinses Rosario van Bulgarije en Pedro López-Quesada.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2014
  3. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    De pers weet dus waar ze woont; tja, dan is het gewoon posten en wachten tot ze een keer naar buiten komt...

5. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vraag me ook af of dat nodig is, maar blijkbaar was het gebruikelijk onder koning Juan Carlos II, dus dat Cristina er dan vanuit gaat dat de kinderen bescherming blijven krijgen (tot nader tegenbericht) vind ik niet zo vreemd. Zeker omdat het om beveiligers gaat die aan Cristina en Iñaki ter beschikking zijn gesteld. Maar de laatste zin van dit artikel wijst er op dat het niet zo zeer ging om het inzetten van de beveiligers, maar meer om het feit dat ze dienden ter 'begeleiding' van de minderjarige kinderen ipv ter 'bescherming'. Dit is natuurlijk een enigszins grijs gebied, want als de kinderen altijd bescherming nodig hebben (het Spaanse koningshuis is het strengst beveiligd volgens alle berichten) dan ook als ze naar de VS reizen...

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2014
  7. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vermoed dat de kinderen van Mallorca zijn vertrokken voor Felipe en Letizia met hun gezin aankwamen; die lijken elke schijn van onderling contact te willen vermijden.

9. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2014
  10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Waarschijnlijk wel, maar ze weten niet beter dan dat opa niet de moeite neemt om aanwezig te zijn bij verjaardagen van zijn kleinkinderen.

11. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Inaki viert vandaag zijn 47e verjaardag.

12. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Zou dat verschil puur vastzitten op 'eerst wel lid van het koninklijk huis en nu niet meer', of zou er meer achter zitten (zoals de media zo graag een persoonlijke inbreng van Felipe lijkt te impliceren)?

Hebben de kinderen in het dagelijks leven wel beveiliging vanuit de koninklijke firma; of gebruiken ze dat normaal gesproken niet?

In ieder geval lijkt het me zaak voor de ouders om gezelschap te regelen voor tijdens een reis - lijkt me toch ietwat verregaand als beveiligingsmensen meegaan als een soort nannies...

:groetjes:

Marie- Chantal

13. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2015
  14. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat een bizarre eis dat Cristina en Iñaki de helft van de opbrengst moeten gebruiken voor de beveiligingskosten van de rechtbank tijdens het proces. En de huizen in de Pedralbes-wijk zijn zeker groot, maar niet per se een 'paleis' alleen maar omdat er een prinses in heeft gewoond.

16. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    244
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Irene Urdangarin (5 juni wordt ze 10 jaar) heeft haar eerste communie gedaan (kort voor haar nichtje Leonor dus).

Haar beide ouders, drie broers, oma Sofia en tante Elena waren erbij. De drie jongsten zijn echt ouder geworden zeg, jammer dat we ze nog maar zo weinig zien.

Hola heeft een mooie foto van de familie; http://www.hola.com/realeza/casa_espanola/2015050678526/comunion-irene-urdangarin-hola/

http://www.bekia.es/realeza/noticias/irene-urdangarin-hace-comunion-exilio-padres-hermanos-sofia-elena/

17. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Fijn dat oma en tanter ervoor naar Geneve afreisden. Zouden haar peetouders prinses Rosario van Bulgarije en Pedro López Quesada (getrouwd met achternicht Cristina de Borbon Dos Sicilias) ook aanwezig zijn geweest?

18. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Als ik dit bericht van El Pais goed begrijp heeft koning Felipe de titel hertogin van Palma de Mallorca afgenomen van zijn zus prinses Cristina, want hij heeft het koninklijk besluit die haar de titel toekende ingetrokken! 
    Dat besluit van de koning werd op 11 juni 2015 in de staatscourant gepubliceerd. El Pais laat de tekst van het koninklijk besluit van de koning waarin hij dit verklaard zien. 

Dit is wel een héél duidelijke teken van Felipe dat hij 't blijkbaar maar niets vind, de situatie rondom zijn zus en zwager, lijkt mij tenminste!! 

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2015
  19. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat is wel een heel heftig besluit; en ik wist niet dat zoiets ingetrokken kon worden. Ik dacht dat zoiets voor het leven was, maar blijkbaar kan de huidig monarch op ieder willekeurig moment om iedere willekeurige reden dat recht intrekken. Allicht is dit de enige manier om in ieder geval Iñaki zijn titel af te nemen. Cristina blijft natuurlijk wel 'HKH infanta Cristina'. Verder klinkt het alsof er druk op Cristina wordt uitgeoefend op haar troonrechten op te geven ("het besluit om haar troonrechten op te geven blijft in de handen van de infanta").

Ze (Felipe en Letizia) deden maandag ook erg hun best om niet met Cristina gefotografeerd te worden. Wel zou Felipe voor bekendmaking van het besluit zijn zus telefonisch op de hoogte hebben gesteld.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2015
  20. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuk verjaardagscadeau :D