Gezin van koning Filip en koningin Mathilde (vanaf 2017)

Discussie in 'Nieuws' gestart door Someone, 13 jan 2017.

1. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    105
    De kinderen van Filip en Mathilde worden duidelijk ingezet tijdens de coronacrisis. We zagen ze eerder al met zelfgebakken cupcakes en wafels, onlangs nam Mathilde haar jongste dochter mee naar een dak- en thuislozenrestaurant en gisteren werden er foto's vrijgegeven waarop te zien is hoe alle vier de kinderen bellen met bewoners van woonzorgcentra en serviceflats.

Pinolovertje vindt dit leuk.
  2. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    595
    Trofeepunten:
    200
    Goed dat zij worden ingezet en dat we daar foto's van zien! Jammer dat Amalia niet meegaat bij bezoeken van onze Koning en Koningin. Vanmiddag bracht Máxima een bezoek aan de voedselbank in Delft, bij zo'n soort bezoek zou Amalia best mee kunnen gaan.

3. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Prinses Elisabeth heeft haar middelbare school afgerond en start 31 augustus aan de militaire school.

4. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    714
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik las het; ze gaat alleen het eerste jaar doen en niet de volledige officiersopleiding.

Ik ben erg benieuwd of haar 'collega's' zoals Leonor en Amalia ook voor militaire training kiezen. Voor de mannelijke troonopvolgers is het altijd standaard geweest, maar voor de vrouwelijke troonopvolgers niet per se. Ik vermoed dat Leonor geen keus heeft (al vind ik het helemaal niet bij haar passen); ik ben erg benieuwd wat Amalia op dit gebied zal doen.

Deel Deze Pagina