Gezin van Kroonprins Frederik en Kroonprinses Mary (2014-2015)

Discussie in 'Nieuws' gestart door Sophie, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Hier hoort al het nieuws thuis over Kroonprins Frederik en Kroonprinses Mary en hun kinderen :)

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2016
  2. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Prins Frederik heeft zondag deelgenomen aan een sportevenement in Zweden: Vasaløbet. Het is een jaarlijkse langlauf wedstrijd op een parcours van 90 km.

Foto

3. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  4. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  5. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    185
  7. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Misschien hetzelfde als in Nederland dat er graag een uitzondering wordt gemaakt voor het kroonprinselijk gezin? Of ze waren al vroeg in januari (nog kerstvakantie) op de Malediven) en tijdens de voorjaarsvakantie aan het skiën...

8. Prinses Amalia

Prinses Amalia Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    55
    Geslacht:
    Vrouw
    Is het niet zo dat de kinderen in het Scandinavische deel van de wereld pas met 6 jaar leerplichtig zijn? En misschien zijn de plichten daar iets minder streng, Nederland is ook zo streng met heel veel dingen. En wie weet heeft Someone ook wel gelijk, dat ze voor het Kroonprinselijk gezin een uitzondering maken. Of misschien is er wel een regeling dat de kinderen op jaarbasis bijvoorbeeld 80% aanwezig moet zijn en dat dat zelf buiten de vakanties om geregeld mag worden, en zitten ze met deze vakantie aan het limiet. Ik ga ervan dat de vakantie naar Verbier in de voorjaarsvakantie van de school viel.

9. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Prins Christian en prinses Isabella zitten, als eerste leden van de koninklijke familie, op een niet-particuliere school (neven Felix en Nikolai bezoeken dezelfde privé school als Frederik en Joachim. Ze gaan naar de Tranegardskolen in Gentofte en op de site van de school staat gewoon wanneer ze vakantie hebben. Zo hebben ze nu bijvoorbeeld ook vakantie: paasvakantie :)  

De laatste vakanties die ze daar hadden waren de volgende: 

Kerstvakantie ("Juleferi")                                   22 december 2013 - 5 januari 2014

Wintervakantie ("Vinterferie")                            8 februari 2014 - 16 februari 2014

De vakanties voor de rest van het jaar:

Paasvakantie ("Påskeferie")                             12 april 2014 - 21 april 2014 

"St. Bededag"                                                    16 mei 2014

Hemelvaartsvakantie ("Kr. Himmelfartsferie")   29 mei 2014 - 1 juni 2014

Grondwetsdag  ("Grundlovsdag")                      5 juni 2014

Pinkstervakantie ("Pinseferie")                          7 juni 2014 - 9 juni 2014

Start van de zomervakantie ("Sommerferie")   28 juni 2014 - 10 augustus 2014

De reis met de Dannebrog naar Groenland met het kroonprinselijk gezin (1 - 8 augustus 2014) valt dus in ieder geval nog precies in de zomer vakantie van de kinderen. 

De wintersportvakantie begon wel in de wintervakantie van de kinderen, de fotosessie was op 14 februari, maar daar zijn ze vast niet maar twee dagen geweest, dus hebben ze toen vast de vakantie overschreden en zijn langer weg gebleven. Aangezien ik volgens mij ergens las dat ze eind januari naar de Maldiven gingen, gingen ze toen óók buiten de schoolvakantie... Blijkbaar doen ze er niet zo moeilijk over... 

10. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    185
    Dat laatste was mijn vermoeden inderdaad - dat ze het niet zo strict nemen qua schoolvakanties usw.

Kan me heugen dat dit in Nederland regelmatig voor discussie zorgde; ik vraag me af  hoe dat in Denemarken verloopt en hoe de wetgeving daar is omtrent 'verzuim voor vakantie'.

Overigens vind ik de Nederlandse regelgeving op dat gebied zeer terecht - er zijn voor 99% van de gevallen voldoende momenten om een vakantie te plannen; als mensen dit vrij in de hand krijgen, is het voor een leerkracht niet meer bij te houden wat wanneer aangeleerd moet worden (er zal altijd wel iemand - of meerderen - ontbreken doordat ie op reis is).

:groetjes:

Marie-Chantal

11. Prinses Amalia

Prinses Amalia Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    55
    Geslacht:
    Vrouw
    Geen nieuwe foto's van de jarige jet Isabella vandaag. Ze viert vandaag haar 7e verjaardag. Maar daar zal het feestje vandaag niet minder leuk om zijn binnen de paleis uren. Maar voor mij wel ietsje minder....had gehoopt op nieuwe foto's van een van mijn favoriete prinsesje.

12. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    De dag is nog niet voorbij. 

Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2014
  13. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Inderdaad, kan nog komen :)

14. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Inderdaad! Meestal verschijnen er wel foto's van de kleine Deentjes op oneven verjaardagen. Dus wie weet :)

Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2014
  15. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    796
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    De laatste jaren verschijnt er ieder jaar wel een of meer foto's van de kinderen van Frederik en Mary op hun verjaardag. Maar wel altijd 's morgens, al zou het kunnen dat het de laatste keer rond 13:00 uur was. k Ben dus erg benieuwd of dat nog steeds gebeurd, want bij Vincent en Josephine had Mary de foto's ineens ook niet meer zelf gemaakt.

16. Prinses Amalia

Prinses Amalia Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    55
    Geslacht:
    Vrouw
    We zullen het zien, maar ik verwacht het niet meer. Want in het felicitatie bericht op hun website, staan links naar eerdere verjaardag foto's van Isabella.

17. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Dan denk ik inderdaad ook dat we ze niet meer moeten verwachten.

Jammer.

18. Maurice83

Maurice83 Adel

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    55
    Ik dacht altijd dat de namen Frederik en Christian om en om worden gebruikt bij mannelijke troonopvolgers. Dan is toch na de laatste koning Frederik het logisch dat koningin Margrethe haar zoon de naam Christiaan zou geven, of zie ik het verkeerd?

19. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Had gekund, maar je zou ook kunnen beredeneren dat ze zelf de plek van 'Christian' innam en dat daarmee na haar weer een Frederik in de beurt was. Op deze manier komen ook de getallen gelijk te lopen. De laatste Christian was namelijk Christian X; en de laatste Frederik was IX, dus met kroonprins Frederik die straks als koning Frederik X gaat regeren staan de namen weer gelijk.

20. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat ze inderdaad zo redeneerde :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina