Gezin van Prins Joachim en Prinses Marie (2014-2016)

Discussie in 'Nieuws' gestart door Sophie, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Hier hoort al het nieuws thuis over het gezin van Prins Joachim en Prinses Marie   :)

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2014
  2. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Een videotoespraak van Prinses Marie voor UNESCO. Overigens praat ze best apart Engels, dat viel me al eerder op. Maar ja, van Frans naar Deens zal al niet makkelijk zijn, en het valt vast niet mee om dan ook nog je Engels bij te scholen/aan te scherpen.

3. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    724
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het grootste (maar niet enige) probleem is haar 'r' :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2014
    1 persoon vindt dit leuk.
  4. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  6. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  7. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Dit hoort eigenlijk in het gezinstopic van Joachim en Alexandra, want 't gaat over Nikolai. Of 't zou in 't topic over Alexandra en Martin moeten, beetje lastig om nieuws over alleen de jongens te plaatsen. Maar goed, d'r is nieuws over prins Nikolai, hij gaat na de zomer naar een nieuwe school, een kostschool dit keer. 't Zal wel een soort middelbare school zijn, vermoed ik.

kongehuset.dk 

Ik heb 'ns informatie gezocht over de school en vond 'n stukje op wikipedia. Herlufsholm Kostschool is een privé dag- en kostschool voor jongens en meisjes (voor 6e tot 12e klas). De school is al héél oud, in 1565 is de school namelijk opgericht door een admiraal en zijn vrouw. De school staat zo'n 80 kilometer buiten Kopenhagen, in Naestved. Het is de oudste kostschool van Denemarken. Het is de enige school in Denemarken met een verplicht uniform. 

8. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Op het oude forum was een topic over het gezin van Joachim en Alexandra, daar kun je het nieuws over de jongens plaatsen. Hebben we die hier niet?

Edit: nee, die hebben we hier niet zie ik. Hm, dat is inderdaad lastig te bepalen.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2014
  9. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Volgens Ekstrabladet gaat het gezin verhuizen naar Kopenhagen.

10. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Het staat ondertussen ook op de website van de Koninklijke familie. Hun huidige woning, Schakenborg word ondergebracht in een stichting.  De doelstelling is om Schackenborg Castle te handhaven als een van de belangrijkste historische gebouwen van de regio en ervoor te zorgen dat de culturele waarde blijft evolueren.

Schackenborg Slot overdrages til nystiftet fond
    Vertaling google translate

11. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    724
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Geven ze ook een reden? Misschien ivm de scholing van prins Henrik?

Edit: Ik vind het bericht op de website niet heel duidelijk, maar meen er uit op te kunnen maken dat het beheer van het landgoed niet goed te combineren was met hun andere activiteiten; dus dat ze het daarom in een andere vorm gieten. Wel willen ze dus nog enkele 'perioden' per jaar daar verblijven, dus ze gaan feitelijk zowel vanuit Mogeltonder als vanuit Kopenhagen wonen/werken; met ws Kopenhagen als hoofdresidentie (ik ga er vanuit dat ze het tot nu toe min of meer omgekeerd deden).

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2014
  12. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Ja tot nu toe was hun hoofdresidentie altijd Møgeltønder, en hadden ze daarnaast in Kopenhagen een appartement o.i.d. vermoed ik. Dat draaien ze dus nu om. Dan zullen ze in weekenden en vakanties e.d. nog wel regelmatig daar verblijven misschien? Maar ze verhuizen overigens vanaf deze zomer naar Amalienborg, aldus hun biografie. Het is voor hen waarschijnlijk ook gemakkelijk om Nikolai en Felix te zien, wanneer ze in Kopenhagen wonen. Tussen Møgeltønder en Kopenhagen zit toch ruim drie en een half uur afstand, kan me voorstellen dat dat lastiger wordt om te combineren. Henrik gaat volgens mij voorlopig nog niet naar school, Isabella was net zes en Christian werd bijna zes. Dus waarschijnlijk gaat Henrik (die nu net vijf is) niet komend schooljaar, maar die erna naar school. Dan lijkt het me voor Marie en Joachim helemaal fijn om in Kopenhagen te wonen als ze daar ook aan het werk zijn, helemaal als Henrik daar ook naar school gaat. 

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    724
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Royalty-Online concludeert dat Joachim toch meer stadsmens is dan herenboer - en dat het vele reizen waarschijnlijk toch ook teveel werd. Volgens dit artikel was Joachim in het begin ook een stuk enthousiaster over Mogeltonder en het boerenleven dan in latere jaren. Dit artikel suggereert dat het mogelijk Marie is die heeft aangedrongen op verhuizing naar Kopenhagen. En ondertussen probeert een makelaar in Kopenhagen al een nieuw paleis (het prins Harald paleis) aan te smeren; met als belangrijkste voordeel: het ligt vlakbij het huis van Alexandra en Martin, dus dat is makkelijk voor Nikolai en Felix.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2014
  14. Sophie

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Joachim toch meer stadsmens dan van het plattelandsleven  :huh: ? Dat zou me verbazen, die indruk heb ik nooit gehad. Dat Marie eerder een stadsmens is kan ik me makkelijker voorstellen, aangezien ze altijd in grote steden gewoond en gewerkt heeft.

15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    724
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  16. Sophie

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    OK dan  :huh: . Dan zal de verhuizing daar inderdaad mee te maken hebben. Maar ik blijf het ergens toch vreemd vinden...

17. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Laatste schooldag prins Nikolai in aanwezigheid van Felix, Joachim, Marie, Alexandra en martin.

'>[​IMG]

'>[​IMG]

'>[​IMG]

'>[​IMG]

'>[​IMG]

18. Amalia

Amalia Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    160
  19. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Volgens berichten in de Deense pers heeft Joachim Schackenborg verkocht en er flink aan verdiend, belastingvrij.

20. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Volgens mij heeft hij Schakenborg niet verkocht, als je het persbericht van de koninklijke familie zelf mag geloven. Het is alleen ondergebracht in een stichting waar hij vervolgens zelf ook nog geld in gestopt heeft (evenveel als hij en Alexandra bij hun huwelijk kregen om het slot te renoveren)....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina