Gezin van prins Joachim en prinses Marie

Discussie in 'Nieuws' gestart door Someone, 13 jan 2017.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Een nieuw topic voor Joachim, Marie, Nikolai, Felix, Henrik en Athena.

2. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Er zijn vandaag foto's vrijgeven van prinses Athena. Ivm haar vijfde verjaardag. De foto's zijn gemaakt door prinses Marie.

Foto's

3. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    786
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuke plaatjes!

4. Prinses Amalia

Prinses Amalia Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    55
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuke plaatjes! En rechten vrij te gebruiken ook nog!!

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Morgen is de confirmatie (soort belijdenis) van prins Felix (in de Lutherse kerk). De dienst begint om 11 uur en wordt gehouden in de Fredensborg Slotkirke en na afloop is er voor de pers om 11.45 uur gelegenheid om foto's te maken van Felix en naaste familie en aansluitend geven koningin en prins Henrik een lunch voor de gasten op Amaliënborg.

Zijn peetouders worden ook verwacht: tante Martina Bent, graaf Christian Ahlefelt-Laurvig, Oscar Davidsen Siesbye, Damian Sibley en Annick Boel.

6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Foto's van de Deense koninklijke familie bij de confirmatie van prins Felix, zie PPE: http://www.ppe-agency.com/show.php?zoektype=2&search=01-04-2017 Danish

Is de oudere dame aan Alexandra's zijde haar moeder; en dus Felix' andere oma? De gezinsgroepsfoto ziet er wel wat ongemakkelijk uit. Joachim lijkt vooral bij zijn gezin met Marie en twee jongste kinderen te horen. Nikolai trekt vooral naar zijn moeder toe en Felix is het stralende, en al behoorlijk volwassen-aandoende, middelpunt.

Laatst bewerkt: 1 apr 2017
  7. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Dat klopt, die oudere dame in het felblauw (net als oma Margrethe) is Christina Manley, Alexandra's moeder.
    Op de website van de koninklijke familie vinden we overigens groepsfoto's in verschillende samenstellingen.
    Wat me daarbij vooral op valt en irriteert eigenlijk, is dat de -overigens beeldige- jurk van Alexandra zó doorschijnend is, dat je haar donkere ondergoed precies kan zien zitten :rolleyes: Je zou toch denken dat Marie, Mary of wie dan ook dat gezien zou hebben en dat even zou zeggen?!

8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat van Alexandra is wel echt heel jammer... niet goed overnagedacht, wat toch gek is voor iemand die 10 jaar prinses is geweest.

De officiële foto's zijn in ieder geval een stuk beter dan het bij elkaar geraapte zootje eerder op de trappen.

9. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Zeg, ik weet niet wat jullie zien, hoor :cool: - ik zie een kanten top over een kanten rok, waarbij de beide delen de illusie opwekken dat het om iets daaronder gaat...

Wat ik persoonlijk opvallender vind/vond was dat Marie tijdens het poseren voor de kerk prominent náást haar stiefzoon staat, en zijn eigen moeder een plekje 'in de hoek op de achterste rij' heeft. :)

Sanne vindt dit leuk.
  10. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Nou, inderdaad! Dat vond ik ook een beetje gek! Alexandra staat weggestopt, terwijl Marie prominent op de voorgrond staat... Bijzondere constructie!
    Vind de foto's op de trappen ook zeker niet geslaagd, het ziet er ook zo ongemakkelijk uit voor iedereen. :confused: Alsof er vooraf niet even kort bedacht is wat handig is en wie waar moet staan ofzo. Dat was misschien wel handig geweest. :rolleyes:

11. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Op de videobeelden is schijnbaar te zien dat Joachim eerst naast Felix stond, maar hij Marie daar neerzette (allicht omdat hijzelf nogal lang is) en Alexandra had natuurlijk gewoon een stap naar beneden kunnen doen... dan had het er al heel anders uitgezien. Op de officiële foto's staat hij wel steeds tussen zijn ouders in.

12. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    238
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vind deze familie juist altijd ogen dat ze harmonieus met elkaar omgaan...
    Juist dat iedereen bij elkaar op de trappen staat etc.
    Maar zo zie je maar dat iedereen zoiets anders interpreteert.
    Felix heeft een beugel, dat was me niet eerder opgevallen, leuke jongeman wordt het.
    Vraag me alleen af of deze info niet in het topic van Joachim en Alexandra hoort ivm dat het hun gezamenlijke zoon betreft.

13. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    An sich is het ook alleen maar te prijzen dat dit gemengde gezin zo harmonieus met elkaar omgaat, da's ook zeker niet waar ik aan twijfel.
    Persoonlijk vind ik het alleen ietwat bijzonder overkomen dat Alexandra zo ver bij haar zoon vandaan staat - de biologische moeder - en dat stiefmoeder schouder aan schouder met Felix staat.
    Joachim dacht er wel aan dat ie zelf lang was, en daarom positioneerde hij zijn vrouw daar - maar op dit punt is ex-vrouw even 'een vergeten persoon', terwijl voor haar dit moment ongetwijfeld nog belangrijker is dan voor Marie.

Er valt natuurlijk iets te zeggen voor de redenatie dat dit spontaan ontstond en ze er niet op gerekend hadden; persoonlijk denk ik dat je dit moment op je vingers had kunnen uitrekenen (en dus ook vooraf een duidelijke afspraak had kunnen maken).

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Er is geen topic van het gezin van Joachim en Alexandra meer ;), dus vandaar dat nieuws over de prinsen nu in dit gezinstopic hoort.

Ik vond het er vooral bij het uirgaan van de kerk allemaal wat ongemakkelijk uitzien, maar dat was waarschijnlijk meer onhandigheid dan dat de relaties onderling slecht zouden zijn. Het lijkt er juist op dat Alexandra en Joachim het op dat gebied, ondanks hun scheiding, goed hebben gedaan. Nikolai lijkt wel wat meer naar zijn moeder te trekken, maar is natuurlijk ook vooral bij haar opgegroeid en tieners zijn sowieso vaak wat lastig te peilen. Ik heb niet de indruk dat de band met zijn vader niet goed zou zijn. En de stralende Felix blijft mooi om te zien! Fijn dat zijn hele familie erbij was!

15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    's Avonds was er nog een receptie in een restaurant op loopafstand van Alexandra's huis. Het feest duurde tot 2 uur 's nachts en naast de familie waren ook veel vrienden van de prins zelf aanwezig. Foto's van aankomst bij restaurant. Felix schijnt het één vd beste dagen van zijn leven genoemd te hebben. Hij had er vooral naar uitgezien dat familie en vrienden uit de hele wereld speciaal voir hem naar Kopenhagen kwamen.

16. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Prinses Marie kreeg 2 weken geleden de versierselen als grootofficier van de Franse Ordre National de la Legion de Honneurs uitgereikt. Haar trotse echtgenoot en schoonvader (die de orde zelf al eerder ontvangen had aan het speldje te zien) waren erbij op de Franse ambassade in Kopenhagen. Op de foto's van Kongehuset is te zien dat haar ouders en twee Cavallier-halfbroers er ook bij waren. Iemand enig idee wie de heer en mevrouw Patenotre zijn?

Edit: Antwoord gevonden. Het zijn haar oom Raymond en tante Nathalie (ze hebben een dochter genaamd Alix). De tante is haar vaders jongere halfzus (uit het tweede huwelijk van zijn moeder met een baron).

Laatst bewerkt: 22 apr 2017
  17. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    238
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
  18. piep

piep Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    45
    Ik weet niet of de foto's hier op de juiste plaats staan maar er zijn nieuwe foto's vrijgegeven van Felix en Nikolai ter gelegenheid van de 15e verjaardag van Felix
    Foto 1
    Foto 2
    Foto 3

(Bron NewMyRoyal)

19. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat een leuke foto's.

20. Pinolovertje

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    238
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Ook Prinses Athena gaat bijna naar school. Op 11 augustus start de dochter van Joachim en Marie aan de Sct. Joseph Søstrenes School in Ordrup waar ook haar broer Prins Henrik naartoe gaat.

http://kongehuset.dk/nyheder/skolestart

Deel Deze Pagina