Het gezin van Nicholas & Alina-Maria Medforth-Mills

Discussie in 'Roemenië' gestart door Koningin Maxima, 1 apr 2014.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Nicholas maakte vandaag bekend dat hij zich vorige maand verloofd heeft met Alina-Maria Binder. Ze hopen volgende zomer te trouwen.

2. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Op deze Roemeense blog is meer informatie te vinden over Alina. Het stel leerde elkaar in 2013 kennen; op 29 juli 2015 kregen ze een relatie en exact 2 jaar later vroeg hij haar ten huwelijk. De eerste keer dat ze gezamenlijk naar buiten traden was bij de doop van prins Joseph d'Orleans; koningin Maxima vroeg zich toen al af of Nicholas een vriendin had :D

Alina werd geboren op 26 januari 1988 en was in de modewereld bekend als de vriendin van Sebastian Blaga, waar ze 6 jaar een relatie mee had. Ze werkt als PR dame voor de Vliegtuigeigenaren en Pilotenvereniging van Roemenië en wil zelf ook graag haar vliegbrevet halen. Haar andere hobbies zijn autoraces, skiën en schilderen. Ze is overigens (half) Roemeens.

De koning en kroonprinses Margareta hebben laten weten op de hoogte gesteld te zijn; ze wensen hem veel geluk en 'peace of mind', maar ze voegen direct toe dat het besluit van 2 jaar geleden om zijn prinsentitel en plaats in de lijn van troonopvolging af te nemen onveranderd is (zie o.a. deze blog en dit artikel).

Koningin Maxima vindt dit leuk.
  3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Nicholas probeerde gisteravond het huis van zijn opa (die schijnbaar stervende is) binnen te dringen (ivm diens naamdag) maar werd tegengehouden. Er vielen woorden en één persoon is gewond geraakt. De koning (of ws zijn entourage c.q. prinses Margareta) heeft een persbericht uitgegeven waarin wordt gesteld dat Nicholas duidelijk is gemaakt dat de koning zijn kleinzoon niet wenst te zien; en Nicholas zelf heeft via facebook laten weten zich niet te verlagen tot het moddergooien door het koninklijk huis en zegt slechts met eigen ogen zijn opa te hebben willen zien om te weten hoe het met hem gaat en evt afscheid te nemen.

Hij meldt ook dat het de 6e of 7e keer is dat hij zijn opa probeerde te zien sinds zijn titel werd afgenomen. Hij heeft hem daarna nog één keer gezien op zijn oma's verjaardag, een goed gesprek gehad, maar slechts 'vaag' over 'de kwestie' gesproken.

Laatst bewerkt: 8 nov 2017
  4. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Hm jammer dat hij schijnbaar zijn opa niet eens mag zien om afscheid te nemen. Zou Mihai echt op sterven liggen? Erg dat het contact blijkbaar zo verminderd/afgelopen is.

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Inmiddels blijkt zelfs zijn moeder een verklaring uitgegeven te hebben waarin ze het gedrag van haar zoon veroordeeld. Haar vader heeft duidelijk laten weten dat Nicholas niet welkom is en daar was hij van op de hoogte.

Ook wordt gemeld dat Mihai Nicholas een brief heeft gestuurd nav zijn verloving en daarin heeft aangegeven dat hij erg bezorgd/verdrietig is dat Nicholas nog altijd niets gedaan heeft om zijn vaderschap van zijn bijna 2-jarige dochter vast te stellen (waarmee dus bevestigd is dat dat inderdaad de reden was voor het afnemen van zijn positie en titel).

Elena stelt dat wat Nicholas tegenwoordig doet diepgaand moreel en menselijk verkeerd is. Hij laat daarmee zijn minachting zien voor Roemenië, het Roemeense volk en de principes van de Roemeense koninklijke familie en dat verscheurt haar als moeder.

Zie deze bron.

6. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    105
    Wel triest hoor, dat zelfs nu Mihai dus schijnbaar op sterven ligt er nog geen verzoening tussen opa en kleinzoon is en dit soort berichten uitgegeven worden.

7. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Oei oei, daar zit dus behoorlijk wat achter. Zo jammer dat het zo loopt! Zou Elena wel contact hebben met haar kleinkind?

8. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    185
    Dat klinkt als een erg gezellige familie om een bezoekje aan te brengen... :cool:
    Ergens ben ik nu benieuwd waar de waarheid precies ligt - er wordt zo vaag gedaan, zo formeel gesproken en met héél veel omhaal van woorden gewoon om de zaken heen gedraaid... :rolleyes:

9. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Waarschijnlijk niet, aangezien nog altijd niet formeel is vastgesteld dat hij de vader is (de prins ontkent het overigens ook niet), dus ik denk dat je dan als mogelijke oma weinig in de melk te brokkelen hebt. De familie (of in ieder geval sommige leden) zal in eerste instantie erg veel moeite hebben gehad met een baby uit een one-night-stand, maar dat hij twee jaar later nog altijd geen enkele verantwoordelijkheid heeft genomen (formeel en financieel) lijkt hem ook zeer kwalijk genomen te worden. Althans, dat is hoe ik de uitspraken over de afkeur over 'zijn huidige gedrag' interpreteer.

10. Nynke

Nynke Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    216
    Trofeepunten:
    115
    Geslacht:
    Vrouw
    Tja, Nicholas heeft vorig jaar of dit jaar al eens verklaard, dat de moeder van het kleine meisje de DNA-test niet in een daarvoor goedgekeurde kliniek wil laten doen, maar eentje in haar woonplaats. Dus die dame werkt van haar kant ook niet echt van harte mee.

11. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Aha, er zijn dus idd meer kanten aan de zaak. Ik vind het sneu dat Nicholas zoveel verweten wordt door de familie, en ik krijg het gevoel dat er zoveel meer achter zit. Moet je je kleinkind om een buitenechtelijk kind zijn prinsentitel afnemen en zelfs het contact verbreken? Ja, het is erg als hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt (maar daar zitten zo te horen ook meerdere kanten aan), maar verbreken om zo'n reden? En dan zoveel persberichten er uit laten gaan? Dat lijkt me niet zinvol... Ik ga op deze manier juist denken dat er iets heel anders speelt, al zou ik niet weten wat. Overigens vind ik Nicholas' gedrag ook niet geweldig, hij gedraagt zich ietwat sneu op zijn facebookpagina mijns inziens. Met zoveel berichten hierover... En zelfs ook een 'officieel' persbericht.

12. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Hij had natuurlijk eerder de prinsentitel gekregen van zijn opa. Hij had er geen enkel recht op. Verder is er in de familie enige historie rond buitenechtelijke affaires en een buitenechtelijk kind: de buitenechtelijke tak stamt af van Mihais oudere halfbroer en daar heeft hij zijn levenlang last van gehad (er is nog steeds een rechtzaak gaande - omdat Mihai zich niet heeft willen neerleggen bij de eerdere uitkomst dat zijn halfbroer erkend wordt als zoon van zijn vader - en diens zoon claimt de Roemeense troon), dus dat het erg gevoelig ligt, snap ik wel.

De familie lijkt de hele situatie niet handig aan te pakken (met Nicholas hadden ze een toekomst, sinds 2015 is die volstrekt onduidelijk; en een persbericht uitgeven in deze situatie lijkt me niet de beste zet), maar Nicholas die de vermoorde onschuld speelt (ik snap nog steeds niet wat me is aangedaan in augustus 2015 en ik doe alles alleen maar met het oog op mijn opa) is ook totaal ongeloofwaardig.

Laatst bewerkt: 10 nov 2017
  13. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    185
    Het meest ongeloofwaardige en bijna lachwekkende aan deze hele geschiedenis vind ik dat het een niet-relevante titel en niet-regerend vorstenhuis betreft.
    Als er nu nog een troon en een huis bezoedeld werd, dan was er wat meer grond voor de claim van Mihai.
    Maar er is geen sprake van een zittend vorst en een "broodnodige" troonopvolger die zich dient te gedragen; het betreft een vorst die cru gezegd in het verleden blijft leven - en ook op meer fronten al onverzoenlijk cq onverbiddelijk is ten opzichte van zijn halfbroer...

Waarmee ik overigens totáál niet goed wil praten wat Nicolas heeft gedaan - een one-night-stand an sich is mi al verwerpelijk; laat staan het zo laten verlopen van alles wat daarna volgt...
    Hij heeft in elk geval zijn familie in geen geval mee, als het gaat om opnieuw binnen de lijntjes kleuren...

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Volgens de brief die ze vorig jaar september geschreven heeft, heeft ze vanaf het begin aangegeven dat ze de test zowel in een private kliniek als bij de nationale instantie wil doen. Blijkbaar is ze er niet helemaal gerust op dat de test goed wordt uitgevoerd dan wel dat de uitslag niet wordt gemanipuleerd; in theorie zou de uitslag hetzelfde moeten zijn, dus het lijkt me geen heel onredelijk verzoek.

15. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Op 30 september is de kerkelijk inzegening van hun huwelijk. Hij hoopt dat zijn moeder en haar zussen bij aanwezig zullen zijn.

16. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Nicolae heeft vandaag op Facebook een bericht geplaatst waarin hij toegeeft de vader te zijn van zijn vermeende dochter die ruim 3 jaar geboren werd uit een one-night-stand. Hij beweert dat hij de wettelijke verantwoordelijkheid voor dit kind op zich heeft genomen nu dit duidelijk is geworden na aandringen van hem (volgens mij verdraait hij hier de feiten) een vaderschapstest is gedaan.

Laatst bewerkt: 28 mei 2019
  17. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    105
    Inderdaad wel opvallend dat hij zo lijkt te proberen te benadrukken dat hij het allemaal netjes afhandelt, terwijl daar eerder geen sprake van leek te zijn. Maar wel goed dat hij nu in ieder geval zijn verantwoordelijkheid lijkt te nemen (al had hij misschien ook wel geen keus meer).

18. Elsie

Elsie Kroongetuige

Lid geworden:
    9 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Vrouw
  19. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Alina postte gisteren op facebook een bericht waarbij ze schreef: de laatste paar weken met ons tweetjes.

20. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    728
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Op 7 november is hun dochter Maria-Alexandra geboren; zie bericht Royal Central.

Ook zijn moeder heeft op de geboorte gereageerd door aan te geven dat ze met blijdschap het bericht over de geboorte van haar tweede kleindochter heeft ontvangen; daarmee zeer nadrukkelijk een verwijzing makend naar zijn eerste buitenechtelijke dochter wiens vaderschap hij jarenlang ontkend heeft.

Deel Deze Pagina