Koning Konstantinos en koningin Anne Marie

Discussie in 'Griekenland' gestart door Someone, 3 jun 2014.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Marie-Chantal is trots op haar jarige schoonvader; ze plaatste namelijk deze foto van Konstantinos die door CNN wordt geïnterviewd over abdicatie van zijn zwager.

Edit: Hier het interview zelf (hij is nog in Kopenhagen voor het feest van zijn andere zwager)

Opvallend vind ik dat Konstantinos positief spreekt over Franco. En hij neemt het duidelijk op voor zijn nichtje, en beste vriendin van zijn oudste dochter, Cristina - 'zij is een fantastische jongedame, en ik geloof niet dat ze ooit zoiets zou doen' (later toegespitst als 'bewust iets illegaals doen'; hij vermijdt overigens zorgvuldig Iñaki) - en vervolgens valt hij de traagheid van het Spaanse rechtssysteem aan, waarvan hij denkt dat het bewust probeert het 'instituut' schade aan te brengen. In veel sterkere bewoordingen dan wanneer het over de jachttrip van zijn zwager gaat ('daar ken ik de details niet van, kan er niet over oordelen, maar denk niet dat hij het weer zou doen').

Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2014
  2. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Uiteraard werd dat gevierd; leuk om iedereen weer even te zien. En erg jammer dat zowel Elena als Cristina die een hele goede band hebben met hun oom en tante (en neven en nichten) ontbraken. Verder zag ik ook nichtje Alexandra met haar man Jefferson op één van de foto's. Leuk dat ook Simeon en Margarita van Bulgarije er waren; volgens mij zijn dat goede vrienden van het stel. En uiteraard waren Konstantinos beide zussen, Sophia en Irene, aanwezig (waarschijnlijk samen vanuit Spanje/Mallorca afgereisd). Maar met wie loopt Irene nu hand in hand?

Prachtig jurkje ook van koningin Anne Marie!

Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2014
  4. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het is prins Michel van Griekenland (vader van o.a. prinses Olga, die met Aimone van Savoye-Aosta getrouwd is). Hij is een neef van de hertog van Edinburgh en een achterneef van Konstantinos.

P.S. En bij Pure People inmiddels ook kroonprins Alexander en kroonprinses Katherine van Joegoslavië/Servië gespot.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2014
  6. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Sophia komt nu in ieder geval veel beter voor de dag; misschien ook voor overdag wat minder vaak pyama-achtige outfits uitzoeken? Alexia zag er daarentegen vanmiddag beter uit.

En (een stralende) Elena is gearriveerd! Evenals de zussen van Anne Marie (in bijzondere gewaden; de een doet een kerstvariant en de ander heeft iets veel te breeds aan).

Wat aardig dat ook de moeder van Tatiana was uitgenodigd.

8. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Ah, hier is Margrethe naartoe, vandaar dat Joachim Rigsforstander is, vandaag en morgen! Frederik (eerste keuze voor die taak) is natuurlijk nog in Canada :)  

Leuk dat tóch ook de zussen van Anne Marie er zijn! Die mistte ik al een beetje op de vorige foto's , want waarom zouden de zussen van Constantijn er wél zijn maar de zussen van Anne Marie niét, op het vijftigjarig huwelijksfeest van hun kleine zusje! :)  

Koningin Anne Marie ziet er trouwens werkelijk schitterend uit bij het diner vanavond zeg! Héél mooi en stijlvol! Ook koningin Sofia doet het goed, dat mag ze vaker doen inderdaad! De sjaal om de heupen van Alexia begrijp ik niet helemaal, maar ze past wel in 't wit/grijze japon-kleur-thema van haar schoonzussen Marie-Chantal en Tatiana ;) Over koningin Margrethe kunnen we het beter maar niet hebben volgens mij  :lol:

Ook Margareta en Radu van Roemenië waren trouwens aanwezig op het diner, zag ik op een foto, net als Simeon en Margarita van Bulgarije die ook nog steeds aanwezig zijn ! :)  

9. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Alternatief was Joachim mee laten gaan naar Griekenland (nichtjes Elena en Alexandra zijn er tenslotte ook), maar dan had Benedikte Rigsforstander moeten spelen (Elisabeth zou theoretisch ook kunnen, maar die doet het nooit).

10. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  11. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
  12. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Ook aanwezig waren prins Ernst-August van Hannover, man van prinses Caroline, en prins Hassan en prinses Sarvath.

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Wat ik een beetje vreemd vind is dat beide keren (zowel 's middags als 's avonds) op de 'gezinsfoto' Nikolaos en Tatiana ontbreken.

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Royalblog over het gouden huwelijk; HJ meldt oa dat er in Denemarken meer aandacht is voor het gouden huwelijk dan in Griekenland zelf. Persoonlijk vind ik dat niet heel raar, aangezien het gaat om het huwelijk van een Deense prinses met een Griekse koning, waarbij Denemarken een stabiele monarchie is, terwijl Griekenland dat al lang niet meer is.

15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  16. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Wat een tijd geleden zeg dat we hem zagen, en wat is 'ie ónt-zet-tend oud geworden zeg! Ik herkende 'm in eerste instantie niet eens direct! 

17. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    786
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
  18. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014