Koninklijk met Koninklijk (of adel)

Discussie in 'All Things Royal' gestart door Someone, 29 apr 2014.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het is niet meer zo gebruikelijk dat hoogheden alleen met andere hoogheden of adel trouwen, maar misschien kunnen wij de vrijgezellen prinsen en prinsessen wat ideeën aan de hand doen. Welke koppels zouden wat jou betreft kans van slagen kunnen hebben?

Harry is weer vrijgezel; dus wie heeft goede ideeën?

2. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Prinses Theodora van Griekenland zou, in dynastieke termen, een prachtige huwelijkskandidaat zijn. :)

3. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Ja, Theodora zou inderdaad wat dat betreft een goeie kandidaat zijn! :)  

Ze zijn ook nog 'ns bijna even oud (Theodora is iets minder dan een jaar ouder dan Harry)... 

4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Wie heeft suggesties voor de niet-regerende opvolgers: erfprins Peter van Servië (geb. 1980) en prins Nicholas van Roemenië (geb. 1985)?

Prinses Alix de Ligne (geb. 1984) zou misschien een geschikte kandidaat voor Peter zijn (ze zou een zeer geschikte kandidaat zijn voor iedereen die op zoek is naar een dame met koninklijk bloed). Ze hebben allebei voorouders om u tegen te zeggen (via hun moeders delen ze twee dezelfde betovergrootouderparen):

Ouders Alix: Michel, 14e prins de Ligne, prinses Eleanora van Orleans-Braganza

Grootouders Alix: Antoine, 13e prins de Ligne, prinses Alix van Luxemburg, prins Pedro Henrique van Orleans-Braganza, prinses Maria Elisabeth van Beieren

Overgrootouders Alix: Eugene, 11e prins de Ligne, Philippine de Noailles, prins Felix van Bourbon-Parma, groothertogin Charlotte van Luxemburg, prins Luiz van Orleans-Braganza, prinses Maria de Grazia van Bourbon-Twee Siciliën, prins Franz van Beieren, prinses Isabella Antonie van Croÿ

Betovergrootouders Alix: Ernest, 10e prins de Ligne; Diane de Cossé-Brissac; François Joseph Eugène Napoléon de Noailles, 10e prins de Poix; Madeleine Marie Isabelle Dubois de Courval; Robert I, hertog van Parma; infanta Maria Antonia van Portugal; groothertog Guillaume IV van Luxemburg; infanta Maria Anna van Portugal; prins Gaston, graaf van Eu; Isabel, keizerlijke prinses van Brazilië; prins Alfonso van Bourbon-Twee Siciliën, graaf van Caserta; prinses Maria Antonietta van Bourbon-Twee Siciliën; koning Ludwig III van Beieren; aartshertogin van Maria Theresa van Oostenrijk-Este; Karl Alfred, Hertog van Croÿ; Prinses Ludmilla van Arenberg.

Ouders Peter: Kroonprins Alexander van Joegoslavië, prinses Maria da Gloria van Orleans-Braganza

Grootouders Peter: Koning Peter II van Joegoslavië, prinses Alexandra van Griekenland en Denemarken,  prins Pedro Gastao van Orleans-Braganza, prinses Maria de la Esperanza van Bourbon-Twee Siciliën

Overgrootouders Peter: Koning Alexander I van Joegoslavië, prinses Marie/a van Roemenië, Koning Alexander van Griekenland, Aspasia Manos, prins Pedro de Alcântara van Orléans-Braganza, gravin Elisabeth Dobržensky de Dobrženicz, prins Carlos van Bourbon-Twee Siciliën, prinses Louise van Orleans

Betovergrootouders Peter: Koning Peter I van Joegoslavië; prinses Ljubica (Zorka) van Montenegro; koning Ferdinand I van Roemenië; prinses Marie van Edinburgh; koning Konstantinos I van Griekenland; prinses Sophie van Pruissen; Petros Manos; Maria Argyropoulos; prins Gaston, graaf van Eu; Isabel, keizerlijke prinses van Brazilië; Johan-Wenzel, Graaf Dobržensky de Dobrženicz; gravin Elisabeth Kottulinsky, barones van Kottulin en Krzižkowitz; prins Alfonso van de Twee Siciliën, graaf van Caserta; prinses Maria Antonietta van Bourbon-Twee Siciliën; prins Philippe, graaf van Parijs; prinses Marie Isabelle van Orleans

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2014
  5. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Harry met Marie-Caroline van Liechtenstein (dochter van Alois en Sophie)

6. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Of prinses Alexandra van Luxemburg, die hebben we ook nog in de aanbieding (als jonge, ongetrouwde prinses) ;)

7. prinses Louise

prinses Louise Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    137
    Aardige, nette dames zou ik denken :)  

Maar zou hun  rooms-katholieke achtergrond  gevoelig  liggen? 

8. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    138
    Ja dat zou een probleem zijn! Harry verliest zijn rechten op de troon als hij met een Katholiek trouwt en da's voor de derde in lijn van troonsopvolging niet handig. De dames zouden dan vóór ze trouwen toe moeten treden tot de kerk van Engeland :)

9. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Oh, hm ja, dat werkt niet nee.

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Is een tijdelijk probleem, want wanneer de nieuwe wet in werking treedt is trouwen met een katholiek op zichzelf niet meer diskwalificerend; wel het zelf katholiek worden. Desondanks lijkt het me onwaarschijnlijk dat de vierde(!) in lijn van de troon dat zal doen (zich tijdelijk uit de lijn van troonopvolging laten zetten).

11. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Heel eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om dat de relatie met Cressida voorbij is. Ik vond haar niet echt prinsesselijk. Chelsy Davy had dat eigenlijk nog meer in zich, naar mijn idee. Cressida keek zo donker van zich af. Daar kan ze niets aan doen natuurlijk, maar ik zag haar nog niet echt lachend en zwaaiend naar fans e.d. Maar goed, dat hoort hier eigenlijk niet.

Ik weet eigenlijk niet, ik kan niet echt een adellijke dame bedenken die ik bij Harry vind passen.

12. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Als Harry al ooit trouwt, dan denk ik inderdaad niet dat de vrouw van adellijke afkomst is. 

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Nav het huwelijk van prinses Amelia gisteren, vroeg ik me af wie geschikte huwelijkspartners zouden zijn voor haar jongere broer en zus (en neef Antoine en nicht Alix de Ligne) om te voorkomen dat zij ook hun troonrechten moeten opgeven. Het is handig als de partner katholiek is of bereid is dat te worden aangezien katholiek-zijn één van de voorwaarden is voor de Braziliaanse troon.

Het gaat om:

Rafael van Orleans-Braganza (geb. 1986)

Maria Gabriele van Orleans-Braganza (geb. 1989)

Henri Antoine de Ligne (geb. 1989)

Alix de Ligne (geb. 1984)

Voor de prinsen:

Prinses Maria Laura van België, aartshertogin van Oostenrijk-Este (geb. 1988) lijkt me aan alle voorwaarden voldoen en lijkt me een uitstekende kandidaat voor prins Rafael (ze delen betovergrootouders Robert I, hertog van Parma en infanta Maria Antonia van Portugal).

Prinses Alexandra van Luxemburg (geb. 1991) is misschien een optie voor Henri Antoine (ook familie; ze delen namelijk groothertogin Charlotte en prins Felix de Bourbon de Parme als overgrootouders).

Voor de prinsessen:

Aartshertog Alexander van Oostenrijk (geb. 1990) is een jaartje jonger, maar lijkt me een aardige optie voor prinses Maria Gabriele; ook zij zijn via de Luxemburgers aan elkaar verwant (delen zowel groothertogin Charlotte en prins Felix de Bourbon de Parme als Eugene, 11e prins de Ligne en Philippine de Noailles als overgrootouders)

Prins Robert van Orleans, de graaf van La Marche (geb. 1976) misschien voor Alix; al is het wel een flink leeftijdsverschil (bovendien had ik Alix ook al aan Peter van Joegoslavië gekoppeld; zie één van de eerste posts).

Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2014
  14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Van de huidige jongste generatie (toekomstige) troonopvolgers lijkt het me het waarschijnlijkst dat prinses Elisabeth van België met iemand van adel trouwt (en een goede tweede is Joseph Wenzel vuz Liechtenstein); wie heeft suggesties?

Ik zat te denken aan één van de drie zonen van graaf Bruno de Limburg-Stirum (zoon van prinses Helene d'Orleans; neef van Rodolophe, de man van aartshertogin Marie-Christine van Oostenrijk) en gravin Christine de Lannoy (nicht van erfgroothertogin Stephanie). Met al die connecties voldoende gelegenheid om elkaar te ontmoeten en beter te leren kennen...

15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Weet je wat mij nou een leuke match lijkt (en eentje die ik zelfs niet helemaal uitsluit): prins George van Cambridge met prinses Leonore van Zweden!

Hun opa (Charles) en oma (Eva) hebben ooit een relatie gehad, dus de connecties zijn er  :wub:

16. Coline

Coline Kroongetuige

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    194
    Trofeepunten:
    0
    Sorry hoor, zoiets vind ik veel te ver gaan. Het zijn peuters.

17. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Leonore is zelfs nog een baby en George reken ik tot de dreumessen  :passifier:

En wees gerust, ik zal geen enkele poging ondernemen om die twee te koppelen... en van uithuwelijking zal ook geen sprake zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2015
    3 mensen vinden dit leuk.
  18. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Nee, weet je wat mij nou hilarisch lijkt :mrgreen: - een Windsor die een relatie krijgt met een Grimaldi; dus in dit geval George met Gabriella.

Ghehe - even in het spoor van de geruchten dat de Windsor-dynastie vorstendommen als Monaco 'te min' zou vinden om huwelijken usw van bij te wonen :mrgreen:

:groetjes:

Marie-Chantal

1 persoon vindt dit leuk.
  19. Amalia

Amalia Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    160
    Ik vermoed zo dat Rose er per abuis bij staat?  :p  

20. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Die valt inderdaad niet onder de definitie zoon :)

2 mensen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina