Koninklijk met Koninklijk (of adel)

Discussie in 'All Things Royal' gestart door Someone, 29 apr 2014.

1. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    138
    Men heeft weer een leuke koninklijk-met-koninklijk koppel bedacht: prins Harry (31 jr.) en prinses Maria Olympia (19 jr.) van Griekenland!  :lol:  
    De Telegraaf (heel betrouwbaar ;) :p ) wijdde er zelfs een artikel aan! Ik vind 't leuk bedacht, maar meer dan leuk bedacht is het ook absoluut niet in mijn ogen  :lol:  

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Qua leeftijd past haar tante Theodora toch echt beter bij Harry...

3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Aangezien ik Harry niet zo snel zie trouwen met een royal uit een ander koninklijk huis; ben ik maar eens gaan kijken bij de opties onder de Britse hoge adel (oftewel dochters en kleindochters van hertogen). Harry is geboren op 15 September 1984.

Op volgorde van rang van niet-koninklijke hertogen (voor zover geschikt nageslacht):

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2016
  4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen (nu het er op lijkt dat Harry weleens zijn toekomstige vrouw gevonden zou kunnen hebben), leek het me een aardig idee om nog eens te kijken naar de Europese troonopvolgers (ruim genomen). Alhoewel ik niets tegen heb op huwelijken met gewone burgers, heeft een adellijke echtgenoot/echtgenote wel iets extra's. Ben benieuwd naar jullie suggesties...

Prins Joseph-Wenzel (1995): infanta Maria Francisca van Portugal (1997)

Prinses Elisabeth van België (2001) had ik eerder gekoppeld aan één van de drie zonen van graaf Bruno de Limburg-Stirum (zoon van prinses Helene d'Orleans; neef van Rodolophe, de man van aartshertogin Marie-Christine van Oostenrijk) en gravin Christine de Lannoy (nicht van erfgroothertogin Stephanie): graaf Gaspard (1996), graaf Felix (1998) of graaf Achille (2001).

De prinses van Oranje (2003): graaf Richard von Pfeil und Klein-Ellguth (1999) of prins Felix van Denemarken (2002)

Prinses Ingrid-Alexandra van Noorwegen (2004): graaf Zeno van Goëss (2004; zoon van graaf Moritz van Goëss en hertogin Fleur van Württemberg)

Prins Christian van Denemarken (2005): Prinses Elena van Hesse (2006; dochter van prins Philip) of prinses Paulina van Hesse (2007; dochter van de landgraaf (Donatus))

De prinses van Asturië (2005): prins Moritz vuz Liechtenstein (2003; zoon van Constantin en Marie) of prins Tirso van Bulgarije (2002; zoon van Kubrat en Carla)

Prinses Estelle van Zweden (2012): Burggraaf Severn (James, 2007)

Prins George van Cambridge (2013): prinses Leonore van Zweden (2014) (zie eerdere post) of prinses Emma van Pruisen (2015; hopend dat de Duitse connectie geen problemen meer oplevert)

Prinses Amalia van Nassau (2014; als huidige opvolgster uit die generatie): prins Gabriel van Beieren (2014; zoon van prins Manuel en prinses Anna)

Prins Jacques van Monaco (2014): prinses Isabella van Savoye-Aosta (2012)

5. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    768
    Trofeepunten:
    176
    Amalia met Felix of Nikolai van Denemarken vind ik een goede! Allebei heel verschillend, maar lijken me leuke en sympathieke kerels.

6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Heb een nieuw ideetje voor prinses Elisabeth van België. Prins Umberto van Vidin (Bilgarije, zoon van prins Konstantin-Assen) lijkt me een uitstekende kandidaat. Leeftijdsverschil is een kleine twee jaar.

Ze zijn allebei Saksen-Coburg-Gotha's (ws heel in de verte familie), dus ook de dynastie blijft dan in tact.

Edit: ik heb een link gevonden, maar misschien zijn er nog andere.
    1 koning Louis Philippe van Frankrijk - 2 Prinses Louise d'Orleans - 3 Philippe, graaf van Vlaanderen - 4 koning Albert I van België - 5 koning Leopold III van België - 6 koning Albert II van België - 7 koning Filip van België - 8 de hertogin van Brabant

1 koning Louis Philippe van Frankrijk - 2 Prinses Clementine d'Orleans - 3 tsaar Ferdinand van Bulgarije - 4 tsaar Boris III van Bulgarije - 5 tsaar Simeon van Bulgarije - 6 de prins van Vidin - 7 prins Umberto van Vidin

Laatst bewerkt: 31 mei 2018
  7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Nog een ander alternatief voor prinses Elisabeth: infante Dinis van Portugal! Ook 2 jaar leeftijdsverschil en allebei katholiek (en ze lijken me allebei sympathiek en zachtaardig).

8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    669
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Heb mijn eerdere post hiermee (en met enkele andere aanpassingen) geüpdate. Zo zijn overigens ook ineens de Liechtensteiners aan de Belgen verbonden (via Portugal)… en de Zweedjes aan de Luxemburgers (via Beieren) - waarmee ook direct een link is met Liechtensten en Denemarken… Zo ging het natuurlijk vroeger ook :)

De Europese troonopvolgers (ruim genomen).

* Prins Joseph-Wenzel (1995): infanta Maria Francisca van Portugal (1997)

* Prinses Elisabeth van België (2001): infante Dinis van Portugal (1999)

* De prinses van Oranje (2003): graaf Richard von Pfeil und Klein-Ellguth (1999)

* Prinses Ingrid-Alexandra van Noorwegen (2004): prins Felix van Denemarken (2002)

* Prins Christian van Denemarken (2005): hertogin Anna van Württemberg (2007; dochter van hertog Philipp en hertogin Marie-Caroline, geb. hertogin in Beieren)

* De prinses van Asturië (2005): prins Tirso van Bulgarije (2002; zoon van Kubrat en Carla)

* Prinses Estelle van Zweden (2012): prins Leopold van Beieren (2007; zoon van prins Manuel en prinses Anna)

* Prins George van Cambridge (2013): lady Flora Fitzalan-Howard (2018; dochter van de toekomstige Duke of Norfolk)

* Prinses Amalia van Nassau (2014; als huidige opvolgster uit die generatie): prins Gabriel van Beieren (2014; zoon van prins Manuel en prinses Anna)

* Prins Jacques van Monaco (2014): prinses Adrienne van Zweden (2018)

RFV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina