Koninklijke kinderen in de schijnwerpers

Discussie in 'All Things Royal' gestart door Marie-Chantal, 19 mei 2014.

1. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Pittig hoor, voor zo'n kleine - ik vraag me stiekem weleens af waarom Victoria en Daniel voor zo'n compleet andere aanpak kiezen dan hun collega's.

De overige kinderen aan de Europese hoven zie je zelden - tot een bepaalde leeftijd dan.

Geen idee welke versie de beste zou zijn; gevoelsmatig zou ik, verstandigst of niet, mijn kind zo lang mogelijk in de luwte wensen te houden.

:groetjes:

Marie-Chantal

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2015
  2. Mari

Mari Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    45
    Ksnap je gevoelgens heel goed hoor...

Maar toch lijkt Estelle er heel natuurlijk mee om te gaan... Victoria en Daniël gaan er zelf ook heel relaxed mee om. Dan zou je haast weer zeggen dat sommige collega's juist weer te krampachtig de kids buiten activiteiten willen houden soms..

Tsja je weet het niet, ik ben geen psycholoog of wat, die zou kunnen zeggen of een kind hier schade van kan lijden...

3. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Waarschijnlijk denken Victoria en Daniël dat het geen kwaad kan omdat Estelle absoluut nergens bang voor lijkt te zijn. En cadeautjes aanpakken vind ze natuurlijk prachtig :mrgreen: Maar wat een heerlijk ding  :wub:

1 persoon vindt dit leuk.
  4. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    590
    Trofeepunten:
    200
    Het ligt er ook aan hoe oud een kind is. Ik bedoel Estelle zal nog niet begrijpen dat ze een prinsesje is en gevraagd wordt voor activiteiten. Bij bijv. Amalia is dat al weer anders. Ik denk dat Estelle nog niet veel 'schade' lijdt maar hoe ouder ze wordt des te meer ze 'schade' op kan lopen..

Nu lijkt Estelle nog volop te genieten van de aandacht!

5. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Maar juist doordat ze van jongsaf wordt meegenomen is het voor haar natuurlijker dan wanneer ze op oudere leeftijd in het diepe gegooid worden. Als ze een fase krijgt waarin ze niet meer mee wil dan zullen Daniel en Victoria daar vast wel rekening mee houden.

2 mensen vinden dit leuk.
  6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Geen idee wat nu de meest wijze beslissing is - in ieder geval doen Victoria en Daniel het fundamenteel anders; of deed Zweden het altijd al totaal anders? 

Het ziet er inderdaad naar uit dat Estelle het allemaal prima vindt - dat verschilt natuurlijk ook al enorm per kind; maar het lastige is wel dat als je eenmaal ergens aan begint, je het bij een volgende min of meer verplicht bent.
    Stel ze krijgen als tweede een heel schuchter, kwetsbaar en gevoelig kind - dan lijkt de druk me nogal groot; en een kind wel meenemen en een niet lijkt me ook zo inconsequent... 

Je kinderen meenemen 'puur voor de PR en goodwill' lijkt me overigens wel een verkeerde vorm - volgens mij is dat een 'vorm van misbruik' waar kinderen niet voor bedoeld zijn.

Overigens zeg ik daarmee niet dat V&D daarmee bezig zijn; moge dat duidelijk wezen :mrgreen:

Marie-Chantal

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Victoria en Daniel kiezen ervoor Estelle van jongsaf mee te nemen naar allerlei activiteiten en ook geven ze geregeld foto's en videomateriaal vrij. Dit is nogal in tegenstelling tot de meeste andere 'collega's'. MvdL maakt de interessante vergelijking met haar eigen opvoeding, waarbij Victoria en haar broertje en zusje wel min of meer buiten de schijnwerpers opgroeiden, maar Victoria door een flinke crisis ging toen ze als jongvolwassene ineens volop in de spotlights stond.

Discussieer hier over de mogelijke voor- en nadelen van beide methodes (ervan uitgaande dat ouders altijd het beste met hun kind voor hebben).

8. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Misschien vond de auteur zijn inspiratie op dit forum :mrgreen: - of is dit geen nieuwe column?

Afgaand op zijn analyse lijk ik de verklaring voor hun keus te vinden in haar eigen ervaringen in het verleden - klaarblijkelijk wil zij dat absoluut niet zo.

Vraag ik me ergens af; zou zij haar collega's geinformeerd hebben - geadviseerd hebben misschien?

Als collega-vorstenhuizen zullen zij haar crisis destijds toch ook wel van dichtbij meegekregen hebben :think:

Marie-Chantal

9. Emma

Emma Hoogheid

Lid geworden:
    26 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    75
    Ik denk dat Victoria en Daniel zeker zo handelen door Victoria's problemen in het verleden.

Wellicht denken zij dit te voorkomen bij Estelle (en evt. andere kinderen) door ze al van jongs af aan te laten 'wennen' aan dit leven.

Zeker Victoria zal vanuit haar eigen gevoelens handelen en ze zal zich haar gedachtes en gevoelens van vroeger herinneren, om zo te beslissen hoe dit bij Estelle te voorkomen.

Andere collega's hebben dit natuurlijk niet zo gevoeld zoals zijzelf en beseffen misschien niet hoe aangrijpend en vreselijk het was. Zij kennen haar gevoelens niet écht of denken het toch zelf beter te weten.

Ik denk dat de manier van Victoria en Daniel veel beter is dan de manier van de andere vorstenhuizen.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2014
  10. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Ik kan me goed voorstellen dat Victoria's eigen vroegere psychische problemen een rol spelen bij de beslissing om Estelle al vroeg te laten wennen aan een leven in de openbaarheid. Op deze manier raakt zij hier al jong mee vertrouwd. Ik begrijp enerzijds goed dat andere koninklijke ouders hun kinderen zo lang mogelijk in de schaduw willen laten, maar anderzijds kan dat misschien later leiden tot problemen als hun kind er op latere leeftijd nog aan moet wennen.

Victoria en Daniel zullen ongetwijfeld wel zorgen voor een beschermde omgeving als Estelle naar school gaat, dat is wel belangrijk. En het is ook weer niet zo dat Estelle elke week een openbaar optreden zal hebben, dus het valt op zich allemaal enorm mee natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2014
  11. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    In deze NOS-weblog gaat het o.a. in het verschil in benadering en wordt prins Georg in het rijtje van prinses Estelle geplaatst omdat hij mee was naar Australië en Nieuw-Zeeland. Toch heb ik niet de indruk dat hij nou zo heel veel met het volk 'gedeeld' wordt; in ieder geval zie ik niet een vergelijkbare benadering als in Zweden. Uiteraard wordt dit tegenover Nederland gezet waar de koning en koningin de privacy van hun dochters strikt handhaven.

12. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    188
    Trofeepunten:
    100
     Toch zie ik wel een verschil. WA en Máxima beschermden het privé leven van hun kinderen, dus als ze naar hockey gaan of een verjaardagsfeestje hebben, enz.

Estelle en George worden meegenomen naar publieke gelegenheden en dat vind ik iets anders dan als er foto's van Estelle privé worden gemaakt.

Ik denk dat WA en Máxima hun kinderen echt wel meer naar publieke gelegenheden hadden mogen nemen, zodat ze van kleins af aan al vertrouwd kunnen raken aan de manier waarop dat gaat. Daarnaast mogen ze van mij echt wel hun privacy beschermen, want daar hebben die kinderen alleen maar baat bij.

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Daar heb je een punt. Wat dat betreft is een vergelijking met Denemarken meer op z'n plaats waar ook zo af en toe foto's worden gemaakt en gepubliceerd van het kroonprinselijk gezin in hun vrije tijd.

14. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Eens, er zit degelijk een verschil in.

15. Arjan

Arjan Hoogheid

Lid geworden:
    25 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    60
    Ik snap de vergelijking tussen George en Estelle wel: beiden zijn al meegenomen op officiële gelegenheden, met dus veel pers en publiek. Nederland en Denemarken zijn goed te vergelijken inderdaad.

16. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    862
    Trofeepunten:
    185
    Wat vinden jullie er van dat ze Estelle op zo'n reis meenemen en dan ook bij het officiele gedeelte laten zijn (af en toe)?

17. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Victoria en Daniel kennen hun dochter het best en als zij denken dat het voor haar goed is om mee te gaan dan zie ik weinig reden om daar anders over te denken. Belangrijke voorwaarden lijken me dat het doel van het bezoek er niet onder lijdt en dat Estelle niet koste wat het kost overal mee naar toe moet. Ik ga er vanuit dat er ook een kindermeisje mee is die beschikbaar is wanneer Estelle niet in haar hum is of er een andere goede reden is om haar vooral niet mee te nemen (vooraf gepland of op het laatste moment), maar lekker haar eigen gang te laten gaan; op deze manier hoeft ze haar ouders niet voor langere tijd te missen.

18. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    Royalty kijkt naar hoever de toekomstige troonopvolgers en hun broers/zussen te zien zijn / in de belangstelling staan:

Filmpje: Koninklijke kids als grote troef?

19. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuk filmpje, maar wel erg pro-Belgisch door te stellen dat Filip en Mathilde het het allerbeste doen. Ze stellen zelfs dat zij de enige zijn die hun kinderen officiële activiteiten laten doen; dit is pertinent niet waar (wel heeft Elisabeth denk ik de meeste toespraakjes gedaan, maar of dat nou echt zo geweldig is?) en dat ze nadrukkelijk alle vier kinderen (om beurten) meenemen om duidelijk te maken dat ze vier kinderen hebben, maar waarom is dan Elisabeth de enige die toespraken houdt? Oftewel, er wordt ook bij hen wel degelijk onderscheid gemaakt!

Die ene mevrouw had overigens wel een erg negatief beeld door er aan te twijfelen of de koninklijke ouders hun kinderen wel aandacht gaven als ze niet in de schijnwerpers staan...

20. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    P.S. Heb dit topic samengevoegd met het al bestaande topic dat zich vooral op prinses Estelle focuste.

Deel Deze Pagina