Koninklijke positiemode

Discussie in 'Couture Royale' gestart door Marie-Chantal, 21 mrt 2017.

1. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    508
    Trofeepunten:
    185
    De koninklijke dikke buiken werden gehuld in allerhande outfits - mooi en niet mooi.
    Verzamel hier de beelden.

Om te beginnen - koningin Mathilde.
    Zij was viermaal zwanger, en heeft dus heel wat buik-outfits gedragen.
    Een aantal voorbeelden:
    - zwanger en opgetuigd voor een gala
    - Op de nationale feestdag in 2005 droeg ze een mooie mantel - mi een elegant plaatje zo.
    - met een lange mantel (en uitpiepende navel), in 2005 was zij zwanger van Emmanuel.
    - deze jurk pakt zittend iets minder mooi uit voor de foto's, terwijl deze jurk een ander plaatje toont.

Laat ik verder gaan met koningin Maxima.
    Zij kreeg met haar echtgenoot drie dochters, vrij kort na elkaar.
    - Maxima zag er soms schitterend uit, en soms oogde ze als een verschrikking.
    - Ook zij koos regelmatig voor de welbekende lange mantel, gecombineerd met een jurk en soms met een broek.

Dan koningin Letizia.
    Samen met Felipe kreeg zij twee kinderen.
    - In januari 2007, zwanger van haar 2e dochter.
    - Met een glimmende top
    - Ook Letizia droeg veelvuldig een lange mantel met een jurk, waar mooie exemplaren tussen zaten.

Dan kroonprinses Mary, moeder van vier - van haar hebben we ook een aantal officiële zwangere foto's:
    - Zwanger van de tweeling, tijdens de verhuizing (waarbij ik de positie van Isabella nog altijd vreemd vind)
    - Dit is een pose die erg geliefd is bij zwangeren, en ook Mary liet zich zo op een officieel portret vereeuwigen.
    - Ook Mary koos regelmatig voor een lange mantel met een jurk.
    - Ook in andere outfits kwam ze beeldig voor de dag.

Kroonprinses Mette Marit kreeg met haar kroonprins twee kinderen.
    - zwanger op een gala in 2005
    - Ook zij waagde zich aan de lange mantel met jurk die door veel royals werden gedragen, en dat in diverse variaties - zo was er ook een roze versie en een paarse versie in haar collectie.

Kroonprinses Victoria kreeg twee kinderen.
    De stijl tijdens haar zwangerschappen was totaal verschillend!
    - Bij Estelle koos ze voor wijd, groot, verhullend.
    - Bij Oscar koos ze voor strak, en voor accentuerend.

Wie vult aan?

Conny en Sanne vinden dit leuk.
  2. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Superleuk MC!
    Grappig die oude beelden. Ik vind Letizia zoveel mooier als ze zwamger is, door die extra kilos denk ik...

3. Conny

Conny Hoveling

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    36
    Echt heel erg leuk Marie-Chantal.Goed gevonden!!

4. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    508
    Trofeepunten:
    185
    Eens :)
    Die paar kilo dat ze aankwam maakte haar mi alleen maar mooier - ze heeft nog steeds een goed postuur, maar twee, drie kilo meer zou het net meer af maken (dat zeg ik ook altijd over Catherine); maar het kan natuurlijk best zo zijn dat het heel veel moeite kost om iets aan te komen.

Hier viermaal prinses Marie.
    De ene outfit (tweede foto van links) vind ik geweldig - de uiterst rechtse vind ik wat minder geslaagd voor de dag komen; het idee an sich is mooi, maar de jurk zat echt te strak en ze had toen beter een andere uit haar (ongetwijfeld grote) garderobe kunnen kiezen.
    Over het algemeen ben ik niet heel enthousiast van haar keuzes - al zitten er wel een paar mooie outfits tussen.
    Zo vind ik deze linker outfit ietwat vreemd, afgaand op de naad die over haar buik loopt...

Ook Catherine droeg veelvuldig een mantel met jurk (al draagt zij natuurlijk sowieso vaak mantels met jurken).
    Misschien ligt het aan mij; maar zonder een mantel vind ik haar jurken soms niet helemaal 'af' ogen - zoals deze lichtblauwe.
    Deze noncholante vrijetijdslook vind ik dan meer geslaagd - wellicht door het vestje? :p

Hier een greep uit de positiemode van prinses Madeleine.
    Samen met Chris heeft ze twee kinderen - en als we op hun uitspraken kunnen afgaan, kunnen we in de toekomst nog vaker positiemode gaan bekijken.
    Het is niet heel verrassend om te vertellen dat Madeleine ook koos voor lange mantels met jurken.
    Wat mij betreft zag Madeleine er vaak super elegant uit - zo ook tijdens dit gala; al vind ik dit plaatje dan weer iets minder stijlvol.
    Deze twee galajurken ter gelegenheid van het huwelijk van broerlief zijn 'historisch' natuurlijk, slechts 48 uur voor de geboorte van Nicolas!

Hier nog een plaatje van Mette Marit in een groene galajapon, met een hele dikke buik.
    Zij koos meestal voor wat meer verhullende kledij, maar dat pakt niet altijd zo mooi uit als op deze foto.

Door naar Sofia van Zweden.
    Vorig jaar kreeg ze haar zoontje Alexander - wie weet zien we haar binnenkort weer zwanger.
    Zij was onder andere te zien in deze glitterende galajurk en dit rode exemplaar, wat mi een minder geslaagd plaatje was.
    De positiejurk die ze van Victoria leende vond ik een van haar beste looks, evenals de ijsblauwe jurk bij het nobelfeestje - de jurk die ze droeg bij het Te Deum voor Oscar een van haar slechtste.

Dan Charlene van Monaco, die een tweeling kreeg.
    Voor mijn gevoel zijn er niet zo heel veel (duidelijke) beelden van haar beschikbaar.
    Hier met Albert bij een gala.
    En ook Charlene koos voor de welbekende combinatie van lange mantel met jurk.

Deze plaatjes van Mary vind ik dan wat minder geslaagd - meestal ziet ze er tot in de puntjes verzorgd uit, maar op deze foto's vind ik dat iets minder uitstralen...

Sanne vindt dit leuk.
  5. Conny

Conny Hoveling

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    36
  6. Conny

Conny Hoveling

Lid geworden: