Overlijden groothertog Jean

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door lief meisje, 23 apr 2019.

1. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    679
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat is toch wel echt een rare gang van zaken. Aan de ene kant snap ik dat Tessy er graag bij wil zijn, maar als de familie duidelijk heeft aangegeven dat niet te willen, is het nogal brutaal om op deze slinkse wijze toch aanwezig te zijn. Maar goed, ze heeft de laatste 2 jaar wel meer rare dingen gedaan en gezegd.

2. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    100
    Ze heeft weleens op haar Instagram-account gezegd dat ze een goede band had met Jean.
    Tegelijk denk ik: als dat écht zo is, dan had Jean toch wel ergens laten vastleggen dat Tessy hoe dan ook welkom zou zijn bij zijn afscheid?
    Eerlijk gezegd kreeg ik de indruk dat Noah en Gabriel geïnstrueerd waren om naast elkaar met het hoofd gebogen te lopen. Het had wat weg van Harry en William in de rouwstoet van hun moeder Diana. Misschien zie ik dingen die er niet zijn...

3. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    105
    Ik zag op de Instagram-pagina van Tessy een foto van de jongens onder een portret van Jean in het paleis, gemaakt door Louis ('papa Lux'), waarschijnlijk op de dag van de begrafenis. Dus blijkbaar hebben ze ook gewoon normaal contact met elkaar (in ieder geval over de jongens).

4. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    185
    Het was blijkbaar de enige wijze waarop ze zichzelf tóch als relevant voor de LRF kan presenteren aan haar instagram-volgers - maar haar exclusie van de gastenlijst, waarop wél de ex-vrouw van een ander familielid vermeld stond, spreekt boekdelen.

Vond ik ook opvallend
    Ze wil zichzelf belangrijk voordoen, maar had een backseat in het hele verhaal.

De selfie die ze plaatste, dat was voor mij echt een brug te ver...
    Alsof ze iedereen wil bewijzen dat zij er óók aanwezig was, alsof ze een rol had in het geheel - ik snap dat ze haar zoons wil steunen; maar op deze manier oogt het mi goedkoop en wanhopig.

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    679
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Maar die selfie was gemaakt in de auto en niet in de kerk; was ze daar echt aanwezig?

6. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    100
    Ik zag een screenshot op modekoninginmaxima.nl waar zij in de kerk zat (publieke gedeelte).
    De selfie is idd gemaakt in de auto want ze droeg een gordel.

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    679
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Opvallend is overigens dat recht achter Carlos zijn neef (prins) Charles (de Lobkowicz) in de kerk zat. Vaak zullen ze elkaar niet spreken vermoed ik, want ze bevinden zich aan twee verschillende kanten van het familieconflict. Charles' moeder Maria Francisca (ook aanwezig) steunt haar jongste broer Sixtus in diens claims op het hoofdschap van het huis. Carlos bevindt zich met zijn overige drie tantes in het andere kamp.

Deel Deze Pagina