Prins Carl Philip en prinses Sofia (2014 - april 2016)

Discussie in 'Nieuws' gestart door Sophie, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Dat zou uiteraard een goede mogelijkheid zijn.
    Persoonlijk had ik het dan wel mooi gevonden als dit (bij monde van de koning) namens Christina verwoord zou zijn - dat zij dit aan haar aangetrouwde nichtje gunde usw.
    Ik blijf het ietwat opmerkelijk vinden, deze overdracht :)  
    Mede omdat er eerder al geruchten waren van het ongenoegen van de zussen van de koning - die zouden vinden dat hij te gul met titels usw was; ik meen dat het rond de tijd van het huwelijk was (zij vonden een prinsessentitel voor Sofia overdadig) en geboorte van Nicolas (dat hij ook prins was vonden ze eveneens overdadig).
    Nu weet ik alleen niet of dat verband houdt met cq voortvloeit uit de gang van zaken rond hun eigen huwelijken, waar titels usw (logischerwijs) niet aan de orde waren :think:  

:groetjes:

Marie-Chantal

2. sjetajiem

sjetajiem Burger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    20
    Ik geloof nooit dat Christina er moeite mee heeft dat er door de koning met titels gestrooid zou zijn.

Prinses Christina is ernstig ziek geweest, heeft tijd nodig gehad om te herstellen, heeft nu vijf kleinkinderen, met wie ze actief bezig is.

Zij wil het rustiger aan doen en uit wat betrouwbaarder bronnen dan het geruchten-circuit heeft ze wel wat beters te doen dan zich druk te maken over titels.

3. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Het gaat hier niet zozeer om titels, maar om het beschermvrouw ergens van zijn.

Ik wist helemaal niet dat Christina ziek geweest is. Wat heeft ze gehad?

4. sjetajiem

sjetajiem Burger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    20
    Ik denk dat prinses Christina, nu bijna 73, het graag rustiger aan doet en dat zij er geen problemen mee heeft dat haar aangetrouwde nicht sommige van haar taken overneemt

Prinses Christina heeft een aantal jaren geleden borstkanker gehad.

Het kwam zo over alsof de prinses er moeite mee zou hebben dat haar taken haar zouden zijn afgenomen.

5. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Je had het over titels, dat is wel iets anders dan beschermvrouw zijn, vandaar dat ik dat even noemde. Ok, ik wist niet dat ze dat had gehad, waar lees je dat?

6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
  7. sjetajiem

sjetajiem Burger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    20
    Hij staat dan wel alleen op de foto, maar hij kwam wel met zijn vrouw bij het ziekenhuis

Dit alles volgens Lady Finn op Royals Forum

Zij spit daar altijd de zweedse pers door en is goed geinformeerd

8. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Ah kijk - dat kan natuurlijk; daar heb ik alleen helemaal niets over gelezen in de artikelen over de komst van C-P, dus vandaar dat ik zoiets niet overneem :)  
    Zie hier C-P's vertrek vanuit het ziekenhuis.

Marie-Chantal

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2016
  9. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Carl Philip en Sofia zijn verhuisd naar Drottningholm en wonen nu in  Sjoepaviljongen, het voormalige stekkie van Victoria en Daniel
    Als ik het goed begrijp wonen ze nu in dit stulpje en wonen ze dus heel dicht naast de koning en koningin
    Hun verhuizing zou volgens de woordvoerder van het hof mede te maken hebben met beveiliging - voorheen woonden ze in een appartementencomplex waarin meerdere gezinnen woonden, en waar beveilging dus vrij complex te realiseren valt. 
    Het appartement was sowieso al te klein voor hun gezin - maar de verhuizing naar villa Solbacken laat nog op zich wachten, omdat de renovaties nog gestart moeten worden.

Marie-Chantal

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina