Prins Carl Philip en prinses Sofia (2014 - april 2016)

Discussie in 'Nieuws' gestart door Sophie, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
  2. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
  3. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Eigenlijk zouden Royals niet moeten ontwerpen. Er is altijd kritiek. Hoe sneu het ook is, dat je niet makkelijk zelf iets op kunt zetten, maar als zoon en schoondochter van de Koning is dat blijkbaar niet mogelijk zonder kritiek te krijgen. Voor familie verder weg is dat natuurlijk weer anders. 

4. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik denk dat er vermoedelijk weinig aandacht (en dus verkoop) van hun ontwerpen zouden zijn als ze niet die positie hadden gehad; dus ze hebben er zowel het profijt van (bijv. publiciteit die veel groter is dan die op basis van hun prestatie ooit geweest zou zijn) en het nadeel dat ze onder een vergrootglas leven.

1 persoon vindt dit leuk.
  5. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Mwa, zeggen dat ze het 'beter niet kunnen doen' is denk ik wel ietwat pessimistisch gesproken.
    Wat Someone zegt - zonder hun naam(sbekendheid) hadden ze echt niet zoveel bereikt; de ontwerpen zijn niet opzienbarend groots, en voor je als ontwerper een gevestigde naam krijgt/hebt moet je nogal wat concurrentie passeren...
    Ik denk dat 't prima kan, genomen de bekendheid die ze hebben valt het te proberen - maar zich wel moeten beseffen dat ze goed op de hoogte moeten zijn van datgene wat al op de markt is; en wat zij op de markt gaan brengen (iets wat in principe iedere ontwerper standaard doet cq zou moeten doen).

Kijk naar prinses Margarita - wat zij maakt qua juwelen vind ik echt niet heel speciaal ofzo; het wordt wel lekker binnen de koninklijke familie gepromoot door het te dragen in het openbaar (waardoor 'men' het misschien eerder ook wil hebben), maar adembenemend mooie ontwerpen vind ik het zeker niet.
    Maar tot nog toe is haar werk ook niet discutabel te noemen, of 'overduidelijk nagemaakt van bestaande collecties' en de ontwerpen zijn 'onschuldig' te noemen, niet spraakmakend opvallend.

:groetjes:

Marie-Chantal

6. Stephanie

Stephanie Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    138
    De Prins doet dit weekend mee aan een race wedstrijd in Stockholm

APA-Picturedesk

7. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Blijkens de gegevens van het kadaster van Zuid-Afrika, kocht Sofia als particulier eind vorig jaar een appartement in Kaapstad (het contract werd in november 2014 getekend); sinds 13 maart 2015 staat ze geregistreerd als eigenaar, dus ik ga er vanuit dat ze sindsdien de sleutel in haar bezit heeft.
    Het appartement bevindt zich in een luxe wijk en is van alle gemakken voorzien (zwembad, fitness, bewaking, bewaakte garage usw).
    Met een waarde van 1,3 miljoen Zweedse kronen (1,9 miljoen Zuid-Afrikaanse rand - voor daar een pittig bedragje) moet dit het stekje worden waar ze vermoedelijk zal vertoeven wanneer ze voor Project Playground in Zuid-Afrika verblijft.

Ik vind het ietwat vreemd, om eerlijk te zijn - zeker omdat kort voor hun huwelijk bekend werd dat haar functie bij Project Playground ceremonieel zou worden en ze meer naar de achtergrond zou gaan verdwijnen, in verband met haar drukke agenda als prinses die voorrang heeft.
    Dat betekent in feite dat je minder actief bent daar; dus waarom een nieuw onderkomen kopen, waarvan het voor de hand ligt dat het ter discussie gesteld gaat worden hoe het bekostigd wordt (zowel namens Project Playground-gelden als namens koninklijke gelden roept discussie op, in haar positie helemaal).

Naar verluidt zou Sofia aan vrienden verkondigt hebben dat ze hier veel tijd per jaar wil gaan doorbrengen - ik ben benieuwd hoe dat gaat matchen met veel koninklijke verplichtingen op zich nemen. 
    Het zal allicht schelen ten opzichte van iedere keer weer verblijven in de meest luxe hotels - maar de beveiligings- en overige kosten die gemaakt worden voor dit appartement zullen ook niet heel mals zijn...
    In meerdere opzichten valt er iets te zeggen voor eenvoud - voor de Zweedse belastingbetaler (al weet die qua hotels usw ook niet van de hoed en de rand qua kosten wanneer een lid van hun koninklijke familie in het buitenland vertoeft).
    Maar veel meer ook voor de beeldvorming die men van Project Playground heeft; 'dure directeuren' liggen toch al erg gevoelig, en zeker wanneer er gedacht wordt dat 'de ere-voorzitster' (waar men in praktijk weinig concreets van ziet, dus als 'overbodig' betiteld wordt) 'een duur onderkomen heeft, zeker op kosten van de stichting'.

Los van dat alles: ik ben er nog niet helemaal uit hoe het nu zit met Project Playground - welke status heeft dat nu gekregen usw.
    Sinds haar huwelijk lijken de keren dat ze daarheen gaat, of daarvoor op pad gaat, ineens 'namens het Hof' oid - en dat correspondeert wat mij betreft dan weer niet helemaal met taken op de achtergrond.
    Ik weet gewoon even niet hoe ik die stichting moet plaatsen, momenteel - gaat het een Childhood 2.0 worden oid; een stichting van koninklijke rang?
    Of een stichting die zich nu meer in de koninklijke kijker gespeeld heeft; en nu dus meer aandacht krijgt oid? :think:
    Die positie - Sofia's ere-voorzitterschap op de achtergrond in combinatie met de koninklijke agenda, dat heb ik nog niet helemaal helder; is PP prive, of koninklijk?

Marie-Chantal

8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Goede vragen. Het lijkt erop dat het hof Project Playground geadopteerd heeft... Het is natuurlijk ook mede-opgezet om aan Sofia's charitatieve imago te werken; dus die functie blijft het vervullen. Maar ik zou het verstandiger gevonden hebben als ze het zo hadden aangepakt als bij Laurentien. Alles wat zij voor Stichting Lezen en Schrijven doet en deed krijgt zeker meer aandacht, maar ze doet het niet als vertegenwoordiger van de koninklijke familie.

En een duur appartement aanschaffen past ook niet helemaal bij het werken voor de arme kinderen van Zuid-Afrika; dat doen veel stichtingen toch echt een stuk beter.

9. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    En er gaat nog meer geld om in hun huisvesting, want het schijnt (volgens SD) dat Carl Philip en Sofia hun appartement gaan verlaten en zich voor een aantal jaren elders zullen gaan vestigen.
    De renovatie van 'hun huisje', de erfenis van Bertil, zou nog jaren gaan duren - en er wordt nu gesproken over een tijdelijk verblijf in Rosendal danwel Drottningens Paviljon.
    Mocht het waar zijn; dan gaat het in beide gevallen gepaard met een hoop kosten - Rosendal schijnt momenteel niet geschikt te zijn voor permanente bewoning en werd voornamelijk gebruikt tijdens jachtperiodes en nu als museum; Drottningens Paviljon ligt geheel open en toegankelijk in een populair gedeelte van de stad.
    Rosendal zal gerenoveerd moeten worden, of in ieder geval gedeeltelijk opgeknapt - Drottningens Paviljon zou bewoond zijn nu (dus die mensen moeten eruit) en er zou qua beveiliging een hoop kosten gemaakt moeten worden, want ik ga er niet vanuit dat zo'n eenvoudig hekje met zoveel doorkijk zal volstaan.
    Misschien een van de redenen waarom de Zweedse Familie 7,8 miljoen kronen extra krijgt? :)

Marie-Chantal

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Maar waarom kunnen ze dan niet blijven zitten waar ze nu zitten tot het huis van Bertil helemaal is opgeknapt?

In Expressen/sport een artikel over Carl Philip als autocoureur.

11. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    En bij het bezoek aan Dalarna is er een zwangerschapsgerucht de wereld ingekomen.
    Het betreffende artikel heb ik nog niet kunnen vinden, maar Sofia zou er anders uit hebben gezien en dikker/voller geoogd hebben.
    Op de vraag naar de mogelijkheid van een zwangerschap door een journalist zou Sofia gezegd hebben dat ze 'natuurlijk zo snel mogelijk een gezin willen', Carl Philip zou het bij lachen hebben gehouden.

Marie-Chantal

12. Londena

Londena Hoveling

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    35
    Geslacht:
    Vrouw
    Good lord, ik ben zo blij dat ik geen prinses ben. Bij iedere vastzittende scheet zwangerschapsgeruchten!

13. Malika

Malika Adel

Lid geworden:
    5 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    48
    Prins Carl Philip ging maandag kijken naar  de UEFA Euro 2016 kwalificatiematch  Sweden and Moldova  in Solna. Zweden won met 2-0.

Foto

14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Vorige week nam CP een kind dat had gewonnen bij de "Prince Carl Philip's Racing Cup" mee bij het testrijden. Leuke actie! Zie Instagram.

15. Malika

Malika Adel

Lid geworden:
    5 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    48
    Sofia is niet bij het bezoek van de president omdat ze momenteel op privé-bezoek in Zuid-Afrika is. Project Playground viert namelijk zijn vijfde verjaardag.

Svenskdam

16. Malika

Malika Adel

Lid geworden:
    5 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    48
    Project Playground plaatste foto's op hun facebook van het feestje nav de vijfde verjaardag.

Hier kan je volgens mij Sofia zien

Sofia      Sofia 2

meer foto's

Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2015
  17. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Op de avond van het staatsbanket, speelde Sofia een voetbalwedstrijd :mrgreen:  
    De mensen met een blauw shirtje spelen voor het Zweedse team, de mensen met 'n wit shirt voor het Zuid-Afrikaanse; Sofia dus ook :)

Marie-Chantal

18. Malika

Malika Adel

Lid geworden:
    5 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    48
    Sofia en Carl-Philip zijn momenteel in New York. Een reporter van Expressen sprak met hen op de luchthaven juist buiten New York. Sofia voelt zich heel goed en ze kijken ernaar uit om ouders te worden. De aanslagen in Parijs hebben hun geraakt en ze volgen het nieuws op de voet. Wat ze precies doen in New York wilden ze, natuurlijk, niet delen. Sofia heeft er wel wat vrienden wonen dus ze is misschien bij hen op bezoek.  Maar ze zouden binnen een paar dagen terug zijn in Zweden.

Expressen         Aftonbladet

Sofia geniet precies wel van het prinses-zijn zo naar  Zuid-Afrika en New York reizen in een korte periode  -_- . 

19. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Tijd om een echte prins aan de haak te slaan, Malika! Harry iets voor jou?

20. Malika

Malika Adel

Lid geworden:
    5 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    48
    Haha :p . Daar droomde ik vroeger wel van, maar  nu ben ik heel gelukkig met mijn prins  :D .

2 mensen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina