Prins Leka & prinses Elia

Discussie in 'Albanië' gestart door Someone, 11 mrt 2014.

1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vind het ook maar een vaag verhaal  :huh:

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ze hebben in ieder geval weinig haast, want zijn al jaren verloofd. Ze zijn daarin overigens niet de eersten, want dat hebben we eerder gezien bij prins Aimone van Savoye-Aosta en prinses Olga van Griekenland, die zich in mei 2005 verloofden en pas in september 2008 toen Olga zwanger was -redelijk onverwacht- in het huwelijk traden.

3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Leka legde samen met zijn - nog altijd - verloofde bloemen op het graf van zijn oma ter gelegenheid van haar 100e geboortedag; zie bericht Royalty-Online.

4. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
    Leka en Elia wensen een Gelukkig Nieuw Jaar!

Elia is wel wat dikker geworden. Nou ja, met name rond haar middel. Zou ze ...? En zou het dan toch waar zijn dat ze eerst wilden zien of zwanger zijn wel lukt? Nou ja, ik wee thet niet hoor, dan hadden ze hun huwelijk nu ook wel aan kunnen kondigen. t Is puur speculatie van mijn kant natuurlijk, maar ik vind haar wel wat dikker rond haar middel. En ik blijf me afvragen wanneer ze gaan trouwen ;).

1 persoon vindt dit leuk.
  5. Royaltykids

Royaltykids Regent

Lid geworden:
    1 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    163
    Geslacht:
    Vrouw
    Toen ik de foto zag, dacht ik ook al gelijk aan een zwangerschap.. Wie weet hebben ze al plannen over de trouwdatum  ^_^

6. EMB

EMB Burger

Lid geworden:
    1 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Interview Prins Leka ( google translate maakt er een rommeltje van, dus beetje puzzelen....)

Artikel

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    De interviewer was zo te lezen onder de indruk van de prins; en verder volgt de prins de politieke ontwikkelingen goed en is niet gelukkig met de 'verharding van het debat'. Verder houdt hij contact met het volk door briefwisselingen en ontmoetingen om meer te weten over hun zorgen en ook om meer te vertellen over de koninklijke familie en het functioneren van monarchieën in Europa (vooral aan groepen jongeren die daarvoor speciaal bij hem op bezoek komen) - hij hoopt duidelijk daarmee zijn bezoekers over te halen tot het steunen van een Albanese monarchie (met hem als koning), want dat is het hogere doel (al zegt hij dat net iets minder expliciet); de communisten krijgen overal de schuld van.

Het is uiteraard niet niks om op zo'n jonge leeftijd al zijn ouders te moeten missen, maar daarmee is de warmte van het volk en natuurlijk van zijn verloofde die al zoveel jaren aan zijn zij is, extra belangrijk. Verder heeft hij van zijn vader vooral veel geleerd over de institutionele/politieke kant van het vak en van zijn oma en moeder vooral de menselijke kant.

En hij hoopt dat er binnenkort een huwelijk is, maar gezien de staat van het land Albanië zal het geen enorm spektakel (pomp) worden. Tja, na een jarenlange verloving wordt dat ook wel eens tijd, maar erg concreet wordt hij dus nog steeds niet.

8. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Prins Leka uit zijn medeleven nav de aanslag in Manchester.

9. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Prins Leka en prinses Elia zijn in Lissabon (zo te zien als toerist - al snap ik niet helemaal waarom Leka in pak rondloopt).

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Welke titel gebruiken Leka en Elia zelf eigenlijk, die van prins en prinses of van kroonprins en kroonprinses? Op Wikipedia staan ze aangeduid als 'kroonprins(es)', maar dat zegt niet zoveel. Op facebook gebruikt Elia 'Elia Zaharia Zogu', dus ook dat helpt niet bij het bepalen welke titel we zouden moeten gebruiken...

Edit: Hun eigen website is ook verwarrend. Boven de biografie van Leka staat bijvoorbeeld 'prince Leka', maar in de tekst zelf wordt dan weer vermeld dat hij 'ZKH kroonprins Leka Anwar Zog Reza Baudoin Msiwizi van de Albaniërs' is. En iets soortgelijks zien we bij Elia; als kop staat er boven 'prinses Elia' en in de eerste zin staat vervolgens vermeld 'HKH prinses Elia van de Albaniërs ...'.

11. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    ZKH kroonprins Leka Anwar Zog Reza Baudoin Msiwizi van de Albaniërs

Zo staat het ook op twitter vermeld dus zal hij dat wel gebruiken.

Kroonprins Leka en kroonprinses Elia wensen iedereen een fijne kerst.

12. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Lieve foto van het stel.

Ook zijn twitter is verwarrend, want zijn twitteraccount is 'prince Leka' (@princeleka) ipv 'crown prince Leka'

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Een interessant interview met Leka (in het Albanees, dus hier via Google Translate); hij pleit (misschien niet expliciet, maar wel duidelijk) voor terugkeer van de monarchie en is een pleitbezorger van Kosovo als deel van Albanië (in welke vorm dan ook; evt als twee landen onder dezelfde koning).

14. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
  15. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Dat zou mooi nieuws zijn. Houd ons op de hoogte van je observaties :)

16. sjetajiem

sjetajiem Burger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    20
    Ik heb de indruk dat ze een zwangerschap niet officieel bekend gaan maken. Ze zijn islamitisch.

17. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    207
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Mogelijk, maar de Islam in Albanië is niet te vergelijken met dat in het Midden Oosten bv. En als ik het goed heb, is Elia geen moslim, en ook Leka's moeder niet.

18. sjetajiem

sjetajiem Burger

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    20
    Albanië is een land met een bevolking die in meerderheid islamitisch is. Ik weet niet of prinses Elia zwanger is, maar het zou kunnen dat een zwangerschap niet officieel bekend gemaakt gaat worden, rekening houdend met wat gebruikelijk is bij de meerderheid van de bevolking. Ik vind sowieso dat ze als privé personen niet verplicht zijn om dat aan te kondigen. Elia en Leka en een eventueel toekomstig kind hebben geen staatsrechtelijke functie/status in Albanië.

Onze eigen albaanse vrienden krijgen een kind, maar over de zwangerschap wordt verder met geen woord gerept, zelfs als ze al duidelijk zichtbaar zwanger is

19. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
    Er staat nu ook in het engels een reactie bij: baby onderweg? Maar wordt niet op gereageerd. Ik denk persoonlijk echt dat het zo is. Ik zag een vrij recent filmpje (april of zo) waar nog niet veel te zien was, ze groeit duidelijk rond haar middel. Normaal gesproken vind ik het niet zo fijn om in het openbaar te speculeren, maar in dit geval denk ik dat het echt zo is. En als het dan hoogst waarschijnlijk niet bekend gemaakt gaat worden, vind ik het geen probleem om hier te bespreken (even ter verduidelijking waarom ik er hier over begin).

20. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176

Deel Deze Pagina