Royals bij socialite-huwelijken

Discussie in 'All Things Royal' gestart door Sophie, 5 feb 2017.

1. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Gisteren trouwden in Londen Philippos Lemos en Marianna Goulandris, een Grieks socialite-koppel. Er waren - als ik dat mag zeggen - belachelijk veel royals als gast en als bruidspersoneel aanwezig.

Artikel Daily Mail

Bruidspersoneel:

Alexandra Alt
    Dinah Dahmash
    Marietta Goulandris
    Lily Fortescue (Britse adel? Naam klinkt wel bekend)
    Laoura Laloaounis-Macropoulou
    Christina Livanos
    Katherine Serrano Holmgen
    Myrto Stavropoulou
    Laura Tsoukalas
    Vicky Varamili

Amadeo Brennickmeijer
    Alexander Cable
    Francesco Ciardi
    Henry Davis
    Armin von Linde
    the Honourable Robert Wills

Atalanta Goulandris
    Prinses Alexia der Nederlanden
    Prinses Ariane der Nederlanden
    Christianna Zavros

Prins Aristides van Griekenland
    Dinos Leventis
    Prins Pietro Moncada di Paternó
    Prins Salentin zu Sayn-Wittgenstein-Berlenburg
    Vardis Vardinoyannis

Het zou me niet verbazen als dit koppel vlakbij het Griekse vakantiehuis van WA en Max woont, gezien de rol die de prinsesjes hebben (je kiest niet zomaar mensen/kinderen voor het bruidspersoneel).

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    De aanwezigheid van leden van de Griekse koninklijke familie vind ik niet zo heel gek, maar het Nederlands koninklijk gezin komt toch wel een beetje over als status-symbool; vooral met Alexia en Ariane als bruidsmeisjes. De koning kon in ieder geval zijn kleding van het huwelijk van zijn zwager herdragen.

3. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    862
    Trofeepunten:
    185
    Nou het verbaasde mij ook heel erg dat ons Koningspaar met Catharina-Amalia (ziet er overigens goed/volwassen uit!) hierbij aanwezig was. Later zag ik dat de prinsessen Alexia en Ariane bruidsmeisjes waren. En wat jij zegt Sophie: je kiest niet zomaar kinderen als bruidskinderen waar je geen of weinig relatie mee hebt.

Maxima ziet er overigens wel erg mooi uit. Ik vond het heel erg bekend er uit zien. Later zag ik een foto van kroonprinses Victoria met dezelfde jurk.

Ik wist dat Maxima wel eens sieraden van de bruid draagt (MKM) maar had niet verwacht dat er verder een goede relatie zou zijn.

Laatst bewerkt: 6 feb 2017
  4. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    319
    Trofeepunten:
    138
    Ik zag bij Marie-Chantal en Pablo van Griekenland op Inatagram foto's voorbij komen van dit huwelijk. Later zag ik ook foto's op Instagram waarop ik koningin Sofia van Spanje, koningin Anne-Marie en koning Constanten, prins Nikolaos, prinses Tatiana en prinses Maria Olympia voorbij komen. Dat vond ik al veel royals voor een Grieks huwelijk in Londen. Ik was dan ook erg verbaasd dat ikan later las dat onze eigenieuwe koninklijk gezin er óók was! Wel heel leuk dat we ze hebben gezien! Ik vond de jurk van Máxima erg mooi en bij Amalia gaat het kleine meisjes achtige er aflink, leuk om te zien!

5. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
    Farah Diba was er ook, evenals Prinses Eugenie van GB.

Hier heel veel foto's en een filmpje van het huwelijk te zien onder de tag #filipposandmarianna Niet zoveel van het Koningspaar en de bruidsmeisjes, maar toch wel wat vanuit de verte. Het Koningspaar en Amalia zaten op de eerste rij, samen met Koningin Sofia, Koning Konstantijn, Koningin Annemarie en Farah Diba. De andere Griekse royals zaten de rij daar achter.

https://www.instagram.com/explore/tags/filipposandmarianna/

6. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
  7. prinses Louise

prinses Louise Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    137
    Hé, een bekend kerkgebouw..ach natuurlijk, de ( 'trouwkerk') Grieks-Ortodoxe kerk waar zowel Pavlos als zijn zus Alexia trouwden.

8. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Leuk dat we weer fotos van het gezin zien. Wat een ouderwetse kleding bij de bruidskinderen, ik vind het niet mooi...
    Ariane lijkt het wel naar haar zin te hebben, Alexia kijkt me wat minder vrolijk.
    Amalia weer een even blije, open blik als anders, van haar kleding ben ik alleen niet zon fan.

9. visser

visser Kroongetuige

Lid geworden:
    23 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    2
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vind prinses Amalia te dik voor zo'n jong meisje.

10. miekje

miekje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    590
    Trofeepunten:
    200
    Wat een leuke foto's! Bijzonder dat Amalia al kleding van haar moeder kan dragen! Ik 'verzuip' nog net niet in de kleding van mijn moeder en ben een stuk ouder dan Amalia. :p

11. Pinolovertje

Pinolovertje Moderator Medewerker

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    116
    Geslacht:
    Vrouw
    Voegt zeer weinig toe aan dit topic, deze opmerking en ik vind hem kwetsend...

12. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Net als in de echte wereld zijn er in de koninklijke wereld ook vrouwen van allerlei formaten (formaat Letizia tot Maria Teresa). Hoe wel het verleidelijk is om er opmerkingen over te maken, lijkt het me verstandiger om dat niet te doen. Ik geef eerlijk toe dat ik me met Letizia er wel eens toe heb laten verleiden, maar het is voor velen gewoon een gevoelig onderwerp. En voor koninklijke personen die regelmatig met video´ of foto`s van zichzelf geconfronteerd worden helemaal.

13. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Máxima heeft sieraden uit de sieradencollectie van de bruid; zie dit bericht van modekoninginmaxima.

En de opa van de bruid heeft inderdaad (zoals Sophie al suggereerde) een vakantiehuis in hetzelfde gebied als het koninklijk gezin en de Griekse koninklijke familie; dus dat is ongetwijfeld hoe ze elkaar kennen; maar hoe vaak zouden ze elkaar nou helemaal gezien hebben dat het gepast is dat de prinsesjes bruidsmeisjes zijn (Alexia leek ook niet heel gelukkig in die rol; ze is een beetje te oud voor de rol van 'bruidskindje') - ik betwijfel sterk of ze dat ook waren geweest als ze geen prinsessen waren. Duidelijk is hiermee in ieder geval dat ze goed liggen in de Griekse jetset sinds ze daar een vakantiehuis hebben; niet per se een pre wat mij betreft dat ze daar zo sterk onderdeel van lijken uit te maken (maar ws ook lastig te vermijden).

Laatst bewerkt: 7 feb 2017
  14. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Volgens Hello waren er de volgende aantallen royals in de verschillende categorieën, dus ik heb ze maar eens verzameld. Opvallende en voor mij onverwachte aanwezige was erfgroothertogin Stéphanie!

2 koningen: Konstantinos (Griekenland) & Willem-Alexander (Nederland)
    4 koninginnen: Anne Marie (Griekenland), Máxima (Nederland), Sophia (Spanje) & Farah (Iran)
    6 kroonprinsen en -prinsessen: Alexander & Katherine (Servië), Pavlos & Marie-Chantal (Griekenland), Stéphanie (Luxemburg) & Catharina-Amalia (Nederland)
    12 prinsen en prinsessen: Alexia & Ariane (Nederland), Irene, Nikolaos & Tatiana, Olympia, Aristide, Michael & Mariana (Griekenland), Beatrice (VK), Pietro (Moncado di Paterno) en Salentin (Sayn-Wittgenstein-Berleburg)

Ik neem overigens aan dat zowel Pietro's als Salentins ouders ook aanwezig waren en allicht evt broers of zussen ook; dus in dat geval ligt het aantal prinsen en prinsessen nog hoger. Mogelijk zijn de ouders van Pietro Pietro (geb 1959) en Almudena de la Peña Robles; volgens deze site hebben ze in ieder geval 3 dochters, maar ongetwijfeld zou een evt zoon Pietro heten zoals al zijn voorvaderen... Nog geen idee waar Salentin in de Sayn-Wittgenstein-Berleburg stamboom zit.

Andere opvallende aanwezige was Harry's ex-vriendin Chelsy Davis.

15. Sanne

Sanne Troonopvolger

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    319
    Trofeepunten:
    138
    Oh Stéphanie is een opvallende aanwezige inderdaad, die zou ik er zo een, twee, drie niet verwachten want ik zou niet weten wat haar connectie is met het bruidspaar :rolleyes:

16. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Heb ook nog geen foto's gezien van haar; maar ze staat in verschillende gastenlijstjes (maar die worden ws van elkaar overgenomen).

17. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
  18. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
  19. Koningin Maxima

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    176
  20. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Tweede van links; overduidelijk!

Ik twijfel dus ook enigszins aan Stéphanies aanwezigheid. Heb nog geen foto daarvan gezien en zie de link met het bruidspaar ook niet... (maar je weet maar nooit; stap 1 voor verder onderzoek is misschien nagaan of ze weleens sieraden van de bruid heeft gedragen, zoals bijv koningin Máxima)

Deel Deze Pagina