Staatsbezoeken en officiële bezoeken aan Denemarken

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door Jelka, 25 feb 2014.

1. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    Je hebt geen linkje ;) hierbij als nog de link naar PPE foto's.

Heeft iemand al betere foto's gezien van de broche die Koningin Mathilde droeg tijdens het staatsbanket?

En die Oranje Jurk had ze misschien beter kunnen dragen tijdens het staatsbanket in Nederland (nov '16).

2. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Sorry! Hierbij dan de link naar Sartorial Splendor waar ze ook de ordes ontleden: http://orderofsplendor.blogspot.pe/2017/03/royal-state-visit-of-day-march-29.html. Opvallend is dat België (bij het uitdelen) onderscheid maakt binnen echtparen.

Koningin Margrethe & kroonprins Frederik: Leopoldorde
    Kroonprinses Mary & prins Joachim: Kroonorde
    Prinses Marie: Leopold II-orde
    Prinses Elisabeth (een geboren prinses van Denemarken!): geen orde (dus ze droeg de Deense Orde van de Olifant)

3. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  4. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  5. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
    Elisabeth was er tijdens het staatsbezoek van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima ook bij geloof ik. Terwijl Benedikte en wijlen prins Richard toch ook aanwezig waren.

De begroeting door het Belgische Koningspaar was zeker binnen? Ons Koningspaar kwam elke keer naar buiten om iedereen te begroeten en even een groepsfoto te maken.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
  6. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Jullie lopen wel achter, hoor :p - er is al een hoop meer gebeurt in Denemarken.
    Gisteren was ook een actieve dag voor het Belgisch koninklijk paar en de Deense Familie - Frederik en Filip waren erg sportief samen, terwijl Mathilde en Mary er veel degelijker bijliepen en zich met andere dingen bezig hielden.
    Mary had mi beter een andere rok kunnen aantrekken, en die sjaal in de kast laten liggen (die zit vaak rommelig), nadat ze dat hoedachtige flapje ritueel verbrand had - Mathilde's outfit had Fabiola ook niet misstaan, dus ze kan voorlopig nog heel wat jaren vooruit met dit pak; al is het zonder jasje (en Mary zonder sjaal) al een beter gezicht.
    Gisteravond was er de contraprestatie - dit keer geen diademen, maar wel lange jurken.
    Mathilde zag er beeldig uit, Mary had een nieuwe japon (met lelijke halslijn - maar een kleur die haar erg goed staat), Margrethe was Margrethe en Marie had weer iets ouds uit de kast gevist.

Ik vind overigens Mary's pakje bij de aankomst wel mooi - Claes Iversen heb ik gelezen, dus vast afgekeken van cq inspiratie opgedaan bij onze koningin.
    De outfit van Marie bij de aankomst vond ik an sich prima - maar dat haarbandje wat ze droeg icm het kapsel, deed voorkomen alsof ze het kleine meisje speelde, en dat vind ik niet passend bij een vrouw van 40 op een formeel moment.

Hier nog een staatsbanket-gif:
    En heeft Mary nieuwe armbanden toegevoegd aan de robijnenparure?
    Mathilde's oranje jurk zit van boven prachtig - zeker in combinatie met haar kapsel, eens een andere aanblik, vind ik!
    Het nadeel vind ik dat ie haar buik zo benadrukt, door de belijning zou je bijna denken dat het om een positiejurk gaat (vooral omdat Mathilde toch wel een buikje heeft) en dat is niet het meest charmante detail.

7. PMMF

PMMF Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    185
  8. Sophie

Sophie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    106
    Geslacht:
    Vrouw
    Een oranje jurk voor een Belgische koningin, het blijft toch enigzins apart :p

Hij staat haar inderdaad wel mooi, zeker het lijfje van de jurk.

9. piep

piep Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    45
    Alleen de lengte van de mouwen ben ik niet echt weg van net te lang voor kort en te kort voor lang. Zo'n lengte als Mary's mouwen vind ik dan weer beter alleen denk ik niet dat dit daar echt een jurk voor is. De jurk van de contraprestatie vind ik denk ik toch iets mooier.

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Voor over 2 weken stond een staatsbezoek ingepland van de VS aan Denemarken; het leek allemaal erg last minute en belangrijkste doel leek 'Groenland kopen'; dat dat idd de enige reden was voor het bezoek bleek vanavond. Trump heeft het staatsbezoek gecanceld omdat de premier niet wil spreken over het 'kopen van Groenland door de VS'. Gisteren plaatste Trumps zoon Eric nog een bericht op Instagram over wat een geweldig idee het toch was om Groenland te kopen?! Vanaf vandaag heeft ie hopelijk genoeg afleiding met de geboorte van zijn dochter om zich met dat soort onzinnige zaken bezig te houden.

De afgelopen jaren hebben we veel bizars gezien van de president, maar dit komt toch ook wel erg hoog op de lijst…

Deel Deze Pagina