Uitgaande staatsbezoeken Nederland vanaf 2016

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door Someone, 31 dec 2015.

1. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    105
    De officiële website van de Britse royals geeft een leuk inkijkje in de keuken van Buckingham Palace bij de voorbereidingen voor het staatsbanket.

2. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    519
    Trofeepunten:
    185
    Ik lees dat wel vaker, maar in welk opzicht vind u het moeizamer geworden dan voorheen?
    Ik vind haar uitgebreide vocabulaire in een taal die ze na haar 25e geleerd heeft bewonderenswaardig, wat ik vooral hoor is soms het spreken in een ander ritme (zoals Spaans een totaal ander spreekritme heeft), en daarmee samenhangend soms een niet-Nederlandse volgorde van woorden - met af en toe geknoei met lidwoorden/verwijswoorden.
    Maar echt slecht kan ik het eerlijk gezegd niet noemen.

Wat allicht ook een rol speelt is dat de wereld meer en meer gebruik lijkt te maken van Engels als voertaal, en de mensen die zij tijdens haar werkdagen ontmoet spreken voor een groot deel geen Nederlands, wellicht gebruikt ze het de laatste jaren minder?
    Daarbij - als zij de kinderen tweetalig opvoeden, is de kans erg groot dat zij degene is die voor het Spaans zorgt en dus met haar kinderen ook minder Nederlands spreekt.

Aangaande het staatsbezoek: ganz toll dat die tiara mét de Stuart erop zichtbaar was - zoals zij het draagt lijkt het een luchtig dingetje te zijn :D, in plaats van het massieve gevaarte zoals ie bekend stond/staat.

3. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik denk inderdaad dat Máxima in de beginjaren waarschijnlijk meer Nederlands sprak dan nu; dus dat speelt allicht een rol.

Ze is goed verstaanbaar, maar het zijn inderdaad die zaken die jij noemt die erg duidelijk maken dat ze overduidelijk geen native speaker is. Ik ken meerdere mensen die Nederlands als tweede taal hebben geleerd die het echt beter doen (uiteraard ken ik ook mensen die het slechter doen, maar die zijn geen koningin :) - en vanuit het Spaans Nederlands leren is toch echt nog wel een heel stuk makkelijker dan vanuit het Chinees).

4. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Van 12 tot 14 juni brengt het koningspaar brengt een staatsbezoek aan Ierland.

5. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Missen ze net het concert van de Spice Girls ;)

6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het staatsbezoek aan Ierland is begonnen (maar dit is pas het eerste bericht erover?!)

Foto's PPE van vanmiddag - Máxima droeg een opvallende outfit
    Vanavond herdraagt ze de zeer toepasselijke groene jurk die ze eerder in Portugal droeg.

7. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Van 14-18 oktober gaat het koningspaar op staatsbezoek in India. De koning leek de lengte van staatsbezoeken te beperken, maar deze is met 5 dagen erg lang.

8. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    En wat vinden jullie van het staatsbezoek tot nu toe?

9. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Het is alweer voorbij ;)Het is hier de laatste tijd erg stil :(

Het was weer rennen en doorgaan, en veel mooie kleding :D

10. Koningin Maxima

Koningin Maxima Queen of the Netherlands ;-)

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    787
    Trofeepunten:
    176
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik vond het een geweldig staatsbezoek, heerlijk naar kleding gespeurd ;). Heb eindelijk weer eens op tijd geblogd, en niet pas na een tijd. Kom er de laatste tijd niet meer zoveel aan toe, maar nu gewoon gedaan. Best wel van genoten!

Deel Deze Pagina