VN-activiteiten koningin Máxima vanaf 2017

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door Someone, 16 jan 2017.

1. piep

piep Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    45
    Koningin Maxima is vandaag aanwezig bij de opening GPFI workshop van G20 over toegang tot financiële diensten voor gedwongen ontheemden.

Foto 1
    Foto 2
    Foto 3
    Foto 4

(Bron koninklijkhuis (foto Albert Nieboer) en NewMyRoyals)

Persoonlijk vind ik trouwens dat ze de broek direct weg mag doen, de blouse uit de collectie van Natan heeft niet heel veel pasvorm maar de kleur en het motief vind ik wel leuk.

2. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Op de eerste foto staat prins Jaime achter koningin Maxima.

3. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    207
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Hiernog iemand die geen fan is ...

4. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik heb sterk de indruk dat Nederland (zowel de premier als minister van financiën heb ik op foto's gezien) dit jaar dankzij Máxima op de G20 in Argentinië is. Máxima zelf organiseerde nog een seminar over financial inclusion; ze is blijkbaar erevoorzitter van een G20-commissie op dit gebied. Op PPE een groepsfoto. Máxima heeft een opvallende plek gekregen; direct achter het Argentijnse presidentspaar. En Mark Rutte lift met haar mee; schattig stel toch zo. Een ander interessant koppel zijn president Poetin en bondskanselier Merkel, die gezellig samen op de eerste rij staan.

ANP:
    Het museumbezoek van de vrouwen
    Met de presidentsvrouw

5. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
  6. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Er is vanuit de Tweede Kamer kritiek dat Máxima op de G20 een formele ontmoeting had met de Saoedische kroonprins en daarin niet het VN-rapport over de moord op Khashoggi (waarin overtuigend bewijs dat de kroonprins hierbij betrokken is wordt gepresenteerd) aan de orde heeft gesteld.

Eerder had het koningshuis nog ontkend dat er warme banden waren met het Saoedische koningshuis (overigens kan dat mi samengaan met het voeren van dit gesprek in het kader van de volgende G20 die in Saoedi-Arabië gehouden zal worden).

Ik zou niet heel verbaasd zijn als dit geheel een staartje krijgt en Máxima dringend verzocht wordt haar VN-werk op te geven als dit het gevolg daarvan is...

7. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    105
    Als ik dit bericht van de NOS lees lijkt het erop dat de Tweede Kamer het vooral het kabinet kwalijk neemt dat zij toestemming heeft gegeven voor het gesprek. Er was slechts één Kamerlid dat zich hardop afvroeg of de koningin zo'n functie nog wel kan bekleden. Ik denk dat het voor de koningin dus wel met een sisser af zal lopen.

8. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    188
    Trofeepunten:
    100
    Mensen onthouden het plaatje. Niet het verhaal erachter. Koningin van Nederland vriendelijk aan het praten met een tiran uit Saudie Arabië.
    Ik denk soms wel (met dit soort gevallen) dat de koningin erg in een eigen bubbel leeft en de connectie met de maatschappij gemist wordt. Haar medewerkers zouden haar hiervoor moeten beschermen.

9. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    En het plaatje is ook nog eens verspreid door het Saoedische koningshuis die er hun eigen draai aangaf: kroonprins en koningin versterken de banden tussen de twee landen/koningshuizen oid… Er werd in ieder geval met geen woord gerept over haar VN-rol (en haar rol als 'honorary patron' van de G20-tak die zich bezig houdt met inclusive finance).

Alhoewel ik aan de ene kant de redenatie kan volgen dat ze dit 'in functie' deed, ben ik het wel mee eens dat ze had moeten aanvoelen dat dit een onverstandige zet was en dat ze een dergelijk 'plaatje' op de een of andere manier beter had kunnen voorkomen; maar de vraag is idd of ze dat zelf voldoende doorheeft.

10. Someone

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Het lijkt erop dat er vandaag zowel een motie is aangenomen waarin waardering wordt uitgesproken voor het werk van de koningin met een opdracht aan het kabinet om er zorg voor te dragen dat ze het werk kan blijven doen; als een motie waarin het kabinet wordt opgedragen om beter de nevenfuncties van de leden van het koninklijk huis in de gaten te houden zijn aangenomen. Zie NOS.

Deel Deze Pagina