Zoon voor Harry en Meghan

Discussie in 'Actualiteiten' gestart door Conny, 6 mei 2019.

1. Conny

Conny Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    86
  2. Josie

Josie Administrator Medewerker

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    20
    De baby is geboren, het is een jongetje!!

Vanochtend geboren en moeder en kind maken het goed :)

3. Conny

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    86
    Het is een ZOON!!!

4. Jaci

Jaci Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    105
    Filmpje waarin Harry de geboorte van zijn zoon aankondigt. Geweldig om te zien hoe hij echt helemaal in de wolken is!

5. Marie-Chantal

Marie-Chantal Regent

Lid geworden:
    28 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    530
    Trofeepunten:
    185
    Bést wel een bijzondere wijze van geboorteaankondigingen zo - een bericht over een bevalling wanneer de baby al uren geboren is, binnen 3 kwartier gevolgd door een statement op Instagram en een persverklaring van de vader in kwestie.
    Dan de geboorteverklaring bij BP, zónder de traditionele handtekeningen en handgeschreven tijd en datum - da's dan weer té privé, maar meedelen wie er precies bericht gedaan is (queen, Charles, Cambridges, Spencers, Doria) weer niet.

Naar verluidt is straks de fotosessie - rond het middaguur, met één fotograaf, een cameraman en één persoon die vragen mag stellen.
    Én wel met een (naar verluid op Meghans aanhoudende verzoek) Amerikaanse crew erbij, met persoonlijke connecties... - onder de noemer van internationale pers toegevoegd, waarbij "toevallig" de 53 Commonwealthlanden als representetende omroep gepasseerd zijn door hun Youth Ambassadors.

Tot zover het privacy-hoofdstuk, denk ik - kleine baby Sussex gaat een Insta-perfect-entree maken in deze wereld.

In ieder geval - gefeliciteerd met de kleine, hopelijk is hem en zijn ouders een gelukkig en vreugdevol leven gegund!

6. Jaci

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    105
  7. Conny

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    86
  8. lief meisje

lief meisje Adel

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    51
    Geslacht:
    Vrouw
    Via instagram is de volgende naam bekend gemaakt:

Archie Harrison Mountbatten - Windsor

Instagram

9. Elsie

Elsie Kroongetuige

Lid geworden:
    9 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Vrouw
    Ze doen het wel heel bijzonder allemaal en maakt een bijzondere entree zo, met al die mededelingen, beetje bij beetje, via Instagram. Zelfs nu een foto met de ontmoeting met Koningin Elizabeth en Prins Philip. Mijn inziens delen ze nu al meer dan William en Catherine hebben gedaan bij hun kids.

Bijzondere naam, maar het was wel te verwachten in de 'modernere' hoek :). En een leuke verwijzing naar Harry :)!

Heb, in de afgelopen dagen, ook gelezen (een artikel in het AD) dat hij de titel Graaf van Dumbarton zou krijgen (i.p.v. Prins van Sussex)? Weet iemand hier meer over?

Hierbij de link:
    https://www.ad.nl/show/dit-is-waarom-de-royal-baby-geen-prinsje-is~a21f63be/

Laatst bewerkt: 8 mei 2019
  10. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Hij zou sowieso geen prins van Sussex worden aangezien hij geen zoon of kleinzoon is van een monarch (of kind van de directe erfgenaam; zoals de kinderen van William). In principe zou hij dus Harry's tweede titel krijgen (als zoon van een peer), maar ze hebben om volstrekt onverklaarbare redenen besloten dat hij NIET met die courtesy titel aangesproken mag worden, maar als 'master Archie Harrison Mountbatten-Windsor'. Vrij absurd als je het mij vraagt, omdat ze daarmee ingaan tegen de traditie van de Britse adel dat de oudste zoon van een peer de ondergeschikte titel van zijn vader gebruikt (en een evt kleinzoon bij die zoon de tweede ondergeschikte titel). Je vraagt je af waarom Harry wel een peerage voor zichzelf wil, maar vervolgens zijn kind daarvan wenst uit te sluiten, terwijl het hele principe van dit soort systemen is dat het een erfelijk systeem is (en Archie zal dus ooit Hertog van Sussex worden; maar blijkbaar wordt ie dan van 'niets' ineens een vd hogere peers in het systeem ipv dat hij tot die tijd als Lord/Earl (of) Dumbarton door het leven gaat).

Dus nu heb je de situatie dat een kleinzoon in mannelijke lijn van Charles door het leven gaat als meneer Archie; terwijl de zoon van de jongste neef van Elizabeth wel Lord Frederick is.

En het is ook nogal een contrast door aan de ene kant te doen of hij heel gewoon is (want absoluut niet aan te spreken met zijn courtesy titel waar hij wel recht op heeft), maar ondertussen wel je kind presenteren aan geselecteerde Britse en Amerikaanse pers in Windsor Castle en met een foto met de Queen en Duke of Edinburgh (en Meghans moeder). Allemaal buitengewoon tegenstrijdig; de koningin gaat er braaf in mee, maar vraag me wel af wat ze denkt van al die nieuwlichterij van Meghans hand die hierin toch wel erg duidelijk zichtbaar is.

11. Soraya

Soraya Keizerlijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    100
    Dat klinkt na jouw uitleg over de titels extra bijzonder...

Eerlijk gezegd denk ik dat ze erg veel aandacht nodig hebben. Ik had niet verwacht dat ze zoveel aandacht zouden willen hebben. Nav hun statement vermoedde ik dat ze de baby na twee weken zouden laten zien en daarmee zou het klaar zijn.

In Hollywood geldt de regel dat het ergste is wanneer er niet meer over je wordt gesproken (of het nu negatief is of positief). In dit geval van Harry en Meghan is er zoveel ruis en vaagheid en geruchten, dat iedereen er mee bezig blijft.
    Dan valt ineens de bescheidenheid en waardigheid van Kate Middleton op.
    Ik vond Kate altijd saai vanwege de perfectie, maar ben haar wel weer gaan waarderen. Ze is echt een royal en geen celebrity.

12. Jaci

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    105
    Ik vind de naam Archie even wennen, maar wel leuk en ook passend bij het stel. Het grapje in de naam met Harrison (Harry's son) vind ik ook echt iets voor Harry ;)

RFV vindt dit leuk.
  13. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    212
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Master is overigens geen titel of iets dergelijks, maar de versie voor jonge Mr (meneer), dus zoiets als het ook al zeer ouderwetse Nederlandse jongeheer.

14. RFV

RFV Regent

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    807
    Trofeepunten:
    223
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik ben benieuwd op wie hij gaat lijken :)

15. Someone

Someone Administrator Medewerker

Lid geworden:
    5 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    212
    Geslacht:
    Vrouw
    Inderdaad; door expliciet te zeggen dat hij 'jongeheer' Archie is, geven ze dus vooral aan dat hij geen 'Lord' is.

16. Nynke

Nynke Koninklijke Hoogheid

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    212
    Trofeepunten:
    85
    Geslacht:
    Vrouw
    Hij is het wel, zelfs Graaf van Dumbarton, volgens de geldige regels van adeldom, maar vooreerst zal hij niet zo genoemd worden. Wat de toekomst brengen zal, zullen we dan wel zien.

Deel Deze Pagina